تاکید واشنگتن بر بازگشایی فوری کریدور لاچین

تاکید واشنگتن بر بازگشایی فوری کریدور لاچین
دوشنبه 20 شهريور 1402 - 04:48

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت که کریدور لاچین باید فورا بازگشایی شود.

العالم-آمریکا

وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ایالات متحده از جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌خواهد که به همکاری برای حل مسائل باقی مانده از طریق گفت وگوی مستقیم ادامه دهند.

وی افزود: کریدور لاچین باید فورا با مسیرهای اضافی به قره باغ کوهستانی بازگشایی شود.

در همین ارتباط وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده عمیقاً نگران وخامت سریع وضعیت انسانی در قره باغ است. ما متذکر می‌شویم که تدارکات بشردوستانه در نزدیکی مسیر لاچین و آغدام قرار دارد و درخواست خود را برای باز کردن فوری و همزمان هر دو کریدور برای اجازه عبور تجهیزات بشردوستانه به مردان، زنان و کودکان در قره باغ کوهستانی تکرار می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: ما همچنین از رهبران دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌خواهیم از هرگونه اقدامی که تنش‌ها را افزایش می‌دهد، خودداری کنند. استفاده از زور برای حل و فصل اختلافات غیرقابل قبول است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به افزایش تنش‌ها در قفقاز جنوبی، ایالات متحده به حمایت قوی از تلاش‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای حل و فصل مسائل باقی مانده از طریق گفت وگوی مستقیم، با هدف دستیابی به صلحی با عزت و پایدار ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه تاکید کرده است که هرگونه توافق صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید از حقوق و امنیت ساکنان قره باغ محافظت کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها