چرا مغرب از پذیرش کمک های بین المللی برای مناطق زلزله زده امتناع کرد؟

دوشنبه 20 شهريور 1402 - 19:56

تحلیلگر مغربی از علت مخالفت دولت مغرب با دریافت کمک های بین المللی به منظور امدادرسانی به مناطق زلزله زده در اقلیم الحوز واقع در جنوب غرب این کشور پرده برداشت.

العالم ـ مغرب

ابراهیم زوین فعال رسانه ای و تحلیلگر سیاسی از دار البیضا در گفتگو با شبکه خبری العالم از تلاشهای گسترده نیروهای جامعه مدنی و دولت مغرب و مسئولان برای کمک به زلزله زدگان خبر داد و گفت: مغرب تاکنون شاهد چنین زلزله ای ویرانگر نبوده است.

وی افزود: نیروهای جامعه مدنی و دولت و مقامات مغرب کمکهای مادی و معنوی گسترده ای به زلزله زدگان ارائه دادند. تمام نیروهای مسلح مغرب و نیروهای ژاندارم بسیج شده اند و این علاوه بر استفاده از بالگردها و ابزارها و دستگاه ها و تجهیزات لازم برای جستجو و نجات بازماندگان در زیر آوار و نیز ارائه کمکهای بهداشتی و درمانی از سوی تیم های پزشکی است.

این تحلیلگر مغربی تاکید کرد: مغرب درخواست کمک نکرد؛ زیرا دولت به خوبی می داند که می تواند وضعیت موجود را تحت کنترل درآورد. درست است که بر اثر جاده های ناهمواره و خراب شدن شبکه های حمل و نقل جاده ای برخی مشکلات وجود دارد اما کمک ها و حمایت های لازم موجود است.

ابراهیم زوین درباره زمان پایان عملیات نجات گفت: تعیین تاریخ و یا زمانی برای پایان عملیات جستجو و نجات با توجه به شرایط فعلی دشوار است. بویژه که پس لرزه هایی اتفاق می افتد. اما تلاش های گسترده و بسیج همه جانبه از سوی همه طرف ها همچنان ادامه دارد؛ عامل روانی نیز بسیار تاثیرگذار است، بسیاری از روانپزشکان و متخصصان سلامت روان داوطلب شدند تا باعث تسکین درد و رنج زلزله زدگان شوند و به زودی این فاجعه را پشت سرخواهیم گذاشت.

پربیننده ترین خبرها