11 سپتامبر؛ توطئه آمریکا برای اجرای تئوری «آشوب خلاق» در منطقه

 11 سپتامبر؛ توطئه آمریکا برای اجرای تئوری «آشوب خلاق» در منطقه
دوشنبه 20 شهريور 1402 - 22:53

تمام آنچه که در منطقه ما و نیز در غرب آسیا از تهاجم و اشغال و جنگ و درگیری های فرقه ای ـ قومی و جنگ های داخلی و آوارگی و ویرانی و تجزیه کشورها رخ می دهد، حاصل حملات 11 سپتامبر سال 2001 است که 22 سال از آن می گذرد. طبق روایت آمریکایی ها، القاعده با ربودن چند هواپیمای غیرنظامی، آنها را به برج های دو قلو در نیویورک کوبانده و موجب کشته شدن هزاران نفر شد.

العالم - آمریکا

چند ساعت پس از حملات 11 سپتامبر، روایت آمریکایی ها و حتی فیلم های این حملات، نه از جانب طرف های مخالف سیاست آمریکا یا دشمنان آمریکا، بلکه بیشتر از جانب خود آمریکایی ها زیر سوال رفت.

نکته مهم این بود که انجام این حملات از نظر فنی، مستلزم توانمندی ها و قابلیت هایی است که نمی توان آن را در عاملان ادعایی این حملات که گروهی از کارآموزان تازه کار هوانوردی بودند، یافت. آمریکا در آن زمان به یک شوک نیاز داشت تا افکار عمومی در داخل آمریکا و نیز جهان را متقاعد کند تا از مرحله برنامه ریزی به مرحله اجرا منتقل شود. پس از آن اشغال افغانستان و عراق آغاز شد و اوضاع خاورمیانه به جایی رسید که امروز با آن مواجه هستیم. چنانکه آمریکا اینک به بهانه انتقام گرفتن از عاملان حمله 11 سپتامبر و تمام کسانی که در مقابل طمع ورزی های آمریکا ایستاده و یا مخلّ امنیت رژیم صهیونیستی هستند، مناطق وسیعی از غرب آسیا را اشغال کرده است.

کسانی که روایت رسمی آمریکایی ها درباره حملات 11 سپتامبر را تکذیب کردند، به شواهد و دلایلی استناد کردند که به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

- در 1 ژوئن 2001، دستورات جدیدی به طور ناگهانی از سوی رئیس ستاد ارتش صادر شد که هر اداره یا نیروی هوایی را از مداخله در موارد هواپیماربایی بدون ارائه درخواست به وزیر دفاع منع می کرد و تنها وزیر مذکور می تواند در رابطه با اقدامی که می توان انجام داد، تصمیم نهایی بگیرد.

- سقوط برج جنوبی در فیلم 10 ثانیه طول کشید که مدت زمان لازم برای سقوط آزاد از بالای برج بدون هیچ مانع یا مقاومتی است. یعنی قسمت طبقات فوقانی برج در حال سقوط در فضای خالی بود و نه روی بقیه سازه برج که زیر آن قرار داشت.

- هیچ یک از خدمه هواپیماهای ربوده شده به برج های مراقبت سیگنالی مبنی بر ربوده شدن هواپیما ندادند و خدمه هواپیما در برابر هواپیماربایان هیچ مقاومتی نکردند.

- طبق روایت رسمی، هواپیمای بوئینگ، با سرعتی بین 530 تا 440 مایل در ساعت، 330 درجه در هوا چرخید و همزمان در عرض دو دقیقه و نیم از ارتفاع 7000 فوت سقوط کرد تا بتواند به ساختمان پنتاگون برخورد کند. تحلیلگران متخصص، این فرآیند را با استفاده از برنامه های کامپیوتری تجزیه و تحلیل کردند. آنها ثابت کردند که حتی برای یک ربات خلبان نیز دشوار است که بر فراز زمین در ارتفاع چند سانتی متری نزدیک ساختمان پرواز کند.

- چمن سبز جلوی پنتاگون هیچ آثاری از سقوط هواپیما یا سر خوردن آن روی زمین را نشان نمی داد. ضمن این که قاعدتا گازهای سوزان در این حادثه می بایست تمام علف هایی را که هواپیما در این ارتفاع از روی آن رد می شد، سوزانده باشد.

- بوی کورودیت به شکلی کاملا مشخص در ساختمان پنتاگون استشمام می شد که سوخت موشک و راکت است و به عنوان سوخت هواپیما استفاده نمی شود.

از میان صدها دلیل که توطئه آمریکایی ها در حادثه 11 سپتامبر را اثبات می کند، به نکات مذکور در بالا بسنده می کنیم. در واقع آمریکا به حملات 11 سپتامبر نیاز داشت تا بتواند به مرحله "آشوب خلاق" و طرح "خاورمیانه جدید" طبق معیارهای آمریکایی اسرائیلی منتقل شود و این همان چیزی است که کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در سال 2005 رسما به آن اذعان کرد. هدف از این طرح، تخریب و تضعیف ارتش کشورهای عربی بود که با آمریکا و رژیم صهیونیستی مخالفند تا این کشورها را بر اساس درگیری های فرقه‌ای و قومی تجزیه کرده و ثروت ملی، نفت و گاز این کشورها را غارت کنند.

گفتنی است علیرغم تمام تلاش‌های آمریکا برای ایجاد "خاورمیانه جدید" مبتنی بر هرج و مرج، جنگ، درگیری، ویرانی دولت‌ها و آوارگی مردم، محور مقاومت موفق شد اقدامات آمریکایی ها را ناکام بگذارد و واشنگتن را از رسیدن به اهدافش که در راس آن، تسلط اسرائیل بر کشورهای منطقه است، باز دارد.

پربیننده ترین خبرها