تعداد قربانیان زمین‌لرزه مغرب از ۲۸۰۰ نفر فراتر رفت

تعداد قربانیان زمین‌لرزه مغرب از ۲۸۰۰ نفر فراتر رفت
سه شنبه 21 شهريور 1402 - 07:43

تاکنون دست‌کم ۲۵۶۲ نفر نیز بر اثر این زمین‌لرزه ویرانگر مجروح شده اند.

العالم - مغرب

به نقل از رویترز، تعداد قربانیان زمین‌لرزه روز جمعه مغرب به بیش از ۲۸۰۰ نفر افزایش یافت. این در حالی است که ساکنان روستا‌ها در بخش‌هایی از مغرب که بر اثر بزرگترین زلزله بیش از یک قرن اخیر این کشور ویران شده‌است، دوشنبه چهارمین شب متوالی را در بیرون از خانه‌هایشان سپری کردند.

تیم‌های جستجو از اسپانیا، انگلستان و قطر به تلاش‌های مغرب برای یافتن بازماندگان زلزله ۶.۸ ریشتری که اواخر روز جمعه در کوه‌های اطلس رخ داد، پیوستند.

تلویزیون دولتی مغرب اواخر روز دوشنبه گزارش داد تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۸۶۲ نفر رسیده و تاکنون ۲ هزار و ۵۶۲ نفر مجروح شده اند. با توجه به قرار گرفتن بخش اعظم منطقه زلزله‌زده در اراضی صعب‌العبور، مقامات هیچ تخمینی از تعداد مفقودان ارائه نکرده اند.

کانون این زمین‌لرزه در حدود ۷۲ کیلومتری جنوب‌غربی شهر مراکش بود که در آن برخی از بناهای تاریخی در شهر قدیمی - که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، آسیب دیدند. این زمین‌لرزه همچنین به مسجد تینمال که در قرن دوازدهم ساخته شده، آسیب شدیدی وارد کرده است.

بخش‌های مدرن‌تر شهر مراکش تا حد زیادی سالم ماندند، از جمله محلی در نزدیکی فرودگاه که برای نشست‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در نظر گرفته شده است. اگر برنامه‌ها دستخوش تغییر نشود، قرار است این نشست‌ها ماه آینده برگزار شود.

انتظار می‌رود بیش از ۱۰ هزار نفر در این نشست‌ها شرکت کنند و منابع آگاه می‌گویند دولت مغرب مایل است برگزاری آنها لغو نشود.

پربیننده ترین خبرها