مغرب، کمک‌های الجزایر به زلزله‌زدگان را نپذیرفت

مغرب، کمک‌های الجزایر به زلزله‌زدگان را نپذیرفت
سه شنبه 21 شهريور 1402 - 17:53

مغرب بعد از رد کمک‌های فرانسه و رژیم صهیونیستی، به الجزایر اطلاع داد که به کمک‌های انسانی این کشور نیز نیازی ندارد.

العالم - مغرب

وزارت امور خارجه الجزایر، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، اعلام کرد که مغرب به این کشور خبر داده نیازی به کمک‌های انسانی الجزایر ندارد.

زلزله‌ای حدودا ۷ ریشتری، شامگاه جمعه، مغرب را به لرزه درآورد. این زلزله طی چهارصد سال گذشته در این کشور بی‌سابقه بوده و تا لحظه انتشار این گزارش، هزاران کشته و زخمی به جا گذاشته است.

براساس گزارش روزنامه «النهار»، وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر دادگستری مغرب، روز گذشته، تاکید کرده بود این کشور کمک‌های انسانی پیشنهادی از طرف الجزایر را می‌پذیرد.

وزارت امور خارجه الجزایر از طریق کنسولگری این کشور در الدار البیضاء و کنسولگری مغرب در الجزایر، وزارت خارجه مغرب را در جریان اقداماتی که الجزایر برای بارگیری سه هواپیمای با کمک‌های بشردوستانه و اعزام آن به مغرب انجام داده، باخبر کرد.

طبق این بیانیه، مدیر کل وزارت امور خارجه مغرب به کنسول الجزایر گفت بعد ارزیابی، مغرب دیگر به کمک‌های انسانی پیشنهادی از سوی الجزایر نیازی ندارد.

مغرب و الجزایر بر سر مسائل مختلفی اختلاف دارند و بارها یکدیگر را متهم کرده‌اند. الجزایر از سال ۲۰۲۱ میلادی حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای مغربی بسته است.

مغرب تاکنون کمک‌‌های پیشنهادی فرانسه و رژیم صهیونیستی را نیز نپذیرفته است. روزنامه مغربی «الصحیفه» اخیرا در گزارشی اختصاصی به نقل از دو منبع فاش کرد که «محمد ششم» شاه مغرب تماس تلفنی «امانوئل ماکرون» در روز شنبه را که برای عرض تسلیت بود، پاسخ نداده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها