روسیه 2 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد

روسیه 2 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد
پنج‌شنبه 23 شهريور 1402 - 17:50

وزارت خارجه روسیه دو کارمند سفارت آمریکا را «عنصر نامطلوب» خواند و سفیر این کشور در مسکو را احضار کرد.

العالم - اروپا

وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه (۱۴ سپتامبر، ۲۳ شهریور) از اخراج دو دیپلمات آمریکایی که پیش‌تر به استخدام یک تبعه روس به عنوان مخبر محرمانه متهم شده بودند، خبر داد.

به گزارش «راشا تودی»، «لین تریسی» سفیر ایالات متحده در مسکو امروز برای دریافت یادداشت اعتراضی در ارتباط با «دیوید برنشتاین» و «جفری سیلین» به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

اواخر اوت، سرویس امنیت روسیه این دو آمریکایی را با تحقیقات در خصوص استخدام «رابرت شونوف» شهروند روس به عنوان خبرچین مرتبط دانست. این مرد تحت قانون همکاری مخفی با یک دولت خارجی یا یک سازمان بین‌المللی که اقداماتش در جهت آسیب به امنیت روسیه است، ممکن است به تا هشت سال زندان محکوم شود.

وزارت خارجه آمریکا هر گونه تخلفی از سوی دیپلمات‌هایش را رد کرده و آن را تلاشی برای ارعاب و آزار کارکنان سفارت آمریکا در روسیه خوانده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود در خصوص اخراج دیپلمات‌های آمریکایی، فعالیت غیرقانونی نمایندگی دیپلماتیک آمریکا از جمله دخالت در امور داخلی کشور میزبان را غیرقابل‌قبول خواند و افزود چنین اقداماتی با قاطعیت متوقف خواهد شد.

مسکو و واشنگتن سال‌هاست نمایندگی‌های دیپلماتیک خود را در کشور متقابل کاهش داده‌اند. «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بعد از اتهام‌زنی به مسکو درباره دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، بستن کنسولگری‌های روسیه را آغاز کرد. مسکو در ژوئیه ۲۰۱۷ دست به اقدام تلافی‌جویانه زد.

فارس

پربیننده ترین خبرها