بیانیه وزارت خارجه عربستان درباره سفر هیئت انصارالله یمن به ریاض

بیانیه وزارت خارجه عربستان درباره سفر هیئت انصارالله یمن به ریاض
جمعه 24 شهريور 1402 - 12:06

هیئت انصارالله یمن شب گذشته صنعا را به همراه هئیت عمانی به سمت ریاض ترک کرد تا با مقامات سعودی درباره پایان بحران یمن به رایزنی بپردازد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش الخلیج آنلاین، هیئت انصارالله یمن شب گذشته صنعا را به همراه هئیت عمانی به سمت ریاض ترک کرد تا با مقامات سعودی درباره پایان بحران یمن به رایزنی بپردازد.

در این راستا وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: عربستان از هیئت صنعا برای سفر به ریاض دعوت به عمل آورده است.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان اشاره‌ای به موعد دیدارها نشده است.

وزارت خارجه عربستان بیان کرد: طرح مارس ۲۰۲۱ عربستان، بر برقراری آتش بس دائم تحت نظارت سازمان ملل و شروع مذاکرات صلح میان گروههای یمنی تاکید دارد.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان هدف از این دعوت، تکمیل مذاکرات قبلی عنوان شده است و اینکه هدف ادامه تلاش‌های عربستان و سلطان نشین عمان برای برقراری آتش بس در یمن و دست یابی به راهکار پایدار و مقبول همه گروههای یمنی است.

همزمان رسانه‌های یمنی اعلام کردند که هیئت انصارالله یمن با یک هواپیمای عمانی روز گذشته عازم ریاض شده است و در این هواپیما هیئت ۱۰ نفره انصارالله به همراه هیئت ۵ نفره عمانی حضور داشتند.

از سوی دیگر محمد علی الحوثی از اعضای ارشد انصارالله یمن هم ضمن تأیید سفر هیئت انصارالله به همراه هیئت عمانی به عربستان، ابراز امیدواری کرد که چالشها پشت سرگذاشته شود.

خبرگزاری فرانس پرس هم به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که هدف از این سفر دست یابی به پرونده‌های انسانی و اقتصادی حل نشده و بحث دستمزد کارکنان در مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی است.

پربیننده ترین خبرها