مستند العالم با عنوان «عَن قُرب»؛

سفر پژوهشگر لبنانی به ایران برای ارائه تصویری واقعی از وضعیت زنان ایرانی

شنبه 25 شهريور 1402 - 21:25

«حنان ضیا» مجری و پژوهشگر لبنانی که از کشور خود اخبار منتشر شده درباره وضعیت زنان ایرانی را مطالعه می کرد، تصمیم گرفت تا با سفر به تهران و حضور در میدان، واقعیتها را از نزدیک لمس کند و تصویری واقعی از وضعیت زنان ایرانی به جهان ارائه دهد.

العالم ـ ایران

این پژوهشگر لبنانی پس از مشاهده تصویر متحجرانه از وضعیت زنان ایرانی در رسانه های معاند تصمیم می گیرد به ایران سفر کند و از نزدیک با شرایط اجتماعی زنان در ایران آشنا شود و با زنان ایرانی گفتگو کند؛ از این رو بار سفر را بست و عازم تهران شد.

وی در اجتماعات و در کوچه و بازار با زنان ایرانی گفتگو کرد. به شهرها و مکان های مختلف از جمله حرم مطهر رضوی رفت و با خادمین حرم، زنان تحصیلکرده و اقشار دیگر مصاحبه کرد.

در این مستند میزگردی با حضور جوانان تحصیلکرده اعم از خبرنگار، ورزشکار ، حقوقدان، مجری و ... شکل می گیرد و شرکت کنندگان در این میزگرد به اختیارات یک زن به عنوان انسانی آزاد که می تواند با میل شخصی خود وارد اجتماع گردد، شاغل شود، ورزش کند، تحصیل کند و به مدارج بالای علمی و شغلی برسد، اشاره کردند.

حنان ضیا همچنین با فاطمه قاسم پور رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشست. قاسم پور گفت: یکی از فصول جدی قانون اساسی ما بحث زنان است.

طرح دیدگاه های روشنفکرانه و نقد بی طرفانه تمامی افکار و عقاید مطروحه از نقاط قوت این مستند است.

این مستند به تهیه کنندگی محمد باقر حيدري و روایت حنان ضیا، مجری و پژهشگر لبنانی است.

پربیننده ترین خبرها