ویدیو/ گیلان در باران؛ بارش ۲۲۰ میلیمتر باران در آستارا فقط در 3 ساعت/ ترافیک سنگین جاده‌های گیلان

دوشنبه 27 شهريور 1402 - 20:36

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: طی ۱۲ ساعت ۲۲۰ میلیمتر باران در شهرستان آستارا بارید که از این میزان بیش از ۱۳۵ میلیمتر در فاصله ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد تا ۶:۳۰ صبح امروز رخ داد.

العالم ـ ایران ـ‌ سیاسی

آرش نبی‌زاده کارشناس هواشناسی گیلان، روز دوشنبه اظهار داشت: شهرستان تالش با ۴۷ میلیمتر و رضوانشهر با ۳۶ میلیمتر به ترتیب بعد از آستارا بیشترین بارندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه تا اواخر وقت فردا هشدار سطح نارنجی برای بارش‌ها در استان گیلان صادر شده‌است، اضافه کرد: طی این مدت بارندگی در برخی مناطق شدید و قابل ملاحظه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: این سامانه بارشی به تدریج از اواخر وقت فردا "سه‌شنبه" از استان خارج می شود و ناپایداری ها کاهش می یابد که پیرو آن از روز چهارشنبه دما سه تا پنج درجه در استان افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ازبرم سیاهکل با ۳۰ درجه گرمترین و اسب وونی تالش با ۱۰ درجه خنک ترین مناطق استان گیلان بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۰ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی استان گیلان که با ایرنا گفت وگو کرده، افزود: دریا امروز و فردا برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است، صبح چهارشنبه هم در برخی ساعات نامناسب پیش بینی شده اما پنجشنبه شرایط برای فعالیت های دریایی مناسب است.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی نشانگر ورود سامانه بارشی از عصر و اواخر وقت امشب (یکشنبه) به استان است.

پل سیبلی آستارا قابل بازسازی نیست/ترافیک سنگین جاده‌های گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: بر اساس بررسی‌ها، پل سیبلی شهرستان آستارا که به دلیل بارش‌های سیل آسا تخریب شده است ، قابل بازسازی نیست.

غلامعلی نیک‌فهم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش‌های سیل‌آسا و سیلاب، پل سیبلی شهرستان آستارا را در مسیر "جنوب به شمال " تخریب کرده که قابلیت بازسازی ندارد و باید پل جدیدی ساخته شود.

وی با بیان اینکه تردد بر روی این پل امکان‌پذیر نیست و عبور خودروها از سمت مخالف انجام می‌شود، اضافه کرد: برای ساخت پل جدید ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است البته با فروکش کردن آب باید بررسی‌های دقیق‌تری در این ارتباط انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بیان کرد: در زمان حاضر به جز شهرستان آستارا در بقیه راهها و ابنیه جاده ای استان مشکل خاصی به دلیل بارندگی نداریم و فقط در برخی معابر آب‌شستگی و آبگرفتگی داشته ایم که در حال برطرف شدن است.

ترافیک سنگین در مسیر تالش - آستارا و برعکس

نیک فهم با اشاره به بارندگی‌های سیل‌آسا در شهرستان آستارا خاطر نشان کرد: در زمان حاضر در محور تالش - آستارا و برعکس در محدوده روستای سیبلی"به دلیل طغیان رودخانه و ریزش پل ارتباطی منطقه مسیر جنوب به شمال" ترافیک سنگین است.

وی با بیان اینکه ترافیک در آزاد راه رشت - قزوین "شمال به جنوب" قبل از شهر رودبار به طول صف ۱.۵ کیلومتر و آزاد راه قزوین به رشت "جنوب به شمال" قبل از شهر رودبار به طول صف یک کیلومتر سنگین است اضافه کرد: ترافیک در محور رشت - امام زاده هاشم حدفاصل تقاطع غیرهمسطح سنگر تا پیچ شاه عباسی نیمه سنگین است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اضافه کرد: از اول تا ۲۶ شهریور امسال، یک میلیون و ۹۹۹ هزار و ۴۹۰ وسیله نقلیه از ورودی های استان وارد شد که نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد کاهش یافت ضمن اینکه طی این مدت نیز ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۱۸۴ خودرو از گیلان خارج شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش دارد.

سامانه جوی بارش‌زایی که از شب گذشته (یکشنبه) فعالیت خود را در غرب استان گیلان آغاز کرده موجب جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از شهرستان آستارا شده است.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: طی ۱۲ ساعت ۲۲۰ میلیمتر باران در شهرستان آستارا بارید که از این میزان بیش از ۱۳۵ میلیمتر در فاصله ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد تا ۶:۳۰ صبح امروز رخ داد.

۲۰ نفر در شهرستان آستارا به دلیل بارندگی‌های شدید دچار مصدومیت سطحی شدند که سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و حالشان مساعد است.

پربیننده ترین خبرها