هشدار حماس: امنیت تل‌آویو در گرو امنیت جنین است

هشدار حماس: امنیت تل‌آویو در گرو امنیت جنین است
چهارشنبه 29 شهريور 1402 - 06:21

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در واکنش به تجاوز نظامیان اسرائیلی به اردوگاه جنین، تهدید کرد که تل‌آویو رنگ امنیت را به خود نخواهد دید.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع خبری فلسطین شامگاه سه‌شنبه خبر دادند که صدای آژیرهای هشدار در اردوگاه جنین به صدا درآمده است که ناشی از حمله یک گروه از نیروهای ویژه صهیونیستی به این اردوگاه است.

مشیر المصری از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این تجاوز وحشیانه به شبکه خبری الجزیره گفت: دشمن اسرائیلی باید بداند که امنیت تل‌آویو، با امنیت جنین ارتباط دارد.

المصری همچنین تأکید کرد با تداوم یورش به مسجدالاقصی و ترور رهبران و مبارزان فلسطینی، دشمن اسرائیلی باید مسئولیت رخدادهای کرانه باختری را بر عهده بگیرد.

مبارزان فلسطینی امشب در برابر این حملات ایستادگی کردند پس از چند ساعت درگیری شدید، هم اکنون تا حدودی آرامش بر اردوگاه حکمفرما شده است. کما اینکه برخی از منابع خبری می‌گویند که نظامیان اسرائیلی در حال ترک اردوگاه هستند و ظاهرا موفق به انجام مأموریت خود نشدند.

طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز تأکید کرد که مقاومت برای مقابله با اسرائیل، در هر لحظه آماده است و به استفاده از تمامی ابزارها ادامه می‌دهد تا بتواند با آن مقابله کند. جنین هم نماد مهمی برای مقاومت در کرانه باختری است.

خبرنگاران صهیونیستی می‌گویند که هم اکنون ارتش این رژیم در آماده‌باش کامل به سر می‌برد تا برای هر گونه درگیری با حماس آماده باشد.

شهر و اردوگاه جنین که به کانون مقاومت مسلحانه در کرانه باختری تبدیل شده، اولین نقطه‌ در این بخش از فلسطین اشغالی است که به طور جدی شاهد مقاومت مسلحانه جوانانش بود و نظامیان صهیونیست اغلب برای خاموش کردن شعله مقاومت در آن از طریق به اسارت گرفتن نیروهای مقاومت، به آن یورش می‌آورند.

صبح روز چهارشنبه (۱۵ شهریور) نیز نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی با ده‌ها خودروی نظامی به اردوگاه جنین یورش آوردند. دو ماه پیش نیز اشغالگران در یورشی همه جانبه و گسترده اردوگاه جنین را به معنای واقعی شخم زدند و صدها خانواده مجبور به ترک اردوگاه شدند.

نظامیان صهیونیستی در مقابل چشمان نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین برای چندمین بار طی ماه اخیر، به اردوگاه جنین حمله کردند و یک آپارتمان مسکونی در داخل یک ساختمان در اطراف اردوگاه جنین را هدف قرار دادند. پس از آن، نیروهای مقاومت نیز به میدان آمدند و درگیری‌های مسلحانه میان مقاومت و نظامیان اشغالگر آغاز شد.

نظامیان صهیونیست در ادامه، تک‌تیراندازهای خود را بر بالای پشت‌بام‌های ساختمان‌های مشرف به اردوگاه جنین مستقر کردند و روزنامه صهیونیستی معاریو نیز ادعا کرد که هدف از یورش جدید به جنین، دستگیری فلسطینی‌های تحت تعقیب است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها