عربستان روند مذاکره با هیأت انصارالله یمن را مثبت و خوب توصیف کرد

عربستان روند مذاکره با هیأت انصارالله یمن را مثبت و خوب توصیف کرد
چهارشنبه 29 شهريور 1402 - 08:42

وزارت امورخارجه عربستان بامداد چهارشنبه از نتایج مثبت گفت وگوهای جدی در خصوص نقشه راه برای حمایت از روند صلح در یمن و دیدار با هیأت مذاکره کننده صنعا در ریاض استقبال کرد.

العالم - عربستان سعودی

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عزبستان (واس)، این وزارتخانه سعودی افزود که این نقشه راه را تیم ارتباط و هماهنگی عربستان ارایه کرد که ریاست آن را محمد بن سعید آل جابر سفیر عربستان در یمن برعهده داشته است.
براساس گزارش واس، در این دیدارها برادران عمانی نیز به همراه هیأت صنعا حضور یافته که ریاست آن را محمد عبدالسلام برعهده داشته است.

وزارت امورخارجه عربستان اعلام کرد که این دیدارها به مدت ۴ روز و از ۱۴ تا ۱۸سپتامبر (۲۴ تا ۲۷ شهریور) در ریاض برگزار شده و تکمیل کننده روند گذشته مذاکره تیم عربستانی بوده که ابتدا با اعضای شورای ریاست جمهوری یمن و سپس در صنعا در تاریخ ۱۷ تا ۲۲ رمضان سال گذشته انجام گرفت.

وزارت امورخارجه عربستان همچنین از دیدار خالد بن سلمان وزیر دفاع عربستان با هیأت صنعا نیز تمجید کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان سه‌شنبه شب تصویری از دیدار چند روز گذشته وزیر دفاع سعودی با هیأت مذاکره کننده انصارالله در ریاض را منتشر کرده بود.

براساس گزارش این خبرگزاری، در این دیدار بر ادامه حمایت عربستان از یمن و ملت آن و تمایل دائم ریاض برای تشویق طرف‌های یمنی‌ برای نشستن بر میز مذاکره برای رسیدن به راه‌حل سیاسی جامع و دائمی در یمن و زیر نظر سازمان ملل متحد تأکید شد.
در تصویر منتشر شده، چهره محمد عبدالسلام سخنگوی هیأت مذاکره کننده یمن به همراه دو تن از فرماندهان ارشد انصارالله به همراه شماری از اعضای دفتر سیاسی این گروه دیده می‌شود.
انتشار این تصویر ساعاتی پس از آن روی می دهد که سخنگوی هیأت مذاکره کننده انصارالله یمن مذاکرات این گروه با هیأت عربستان در سفر به ریاض را تشریح کرد و گفت که در این گفت وگو ها نکات مهم اختلافی مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: هیأت ما به محض ورود به ریاض دیدارهای فشرده‌ای را با طرف عربستانی و با میانجی‌گری برادران عمانی انجام داد.

عبدالسلام گفت که در این دیدارها برخی گزینه‌ها و جایگزین‌ها برای پشت سرگذاشتن مسائل اختلافی که در دور هفتم مذاکرات وجود داشت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس هیأت ملی مذاکره کننده یمن افزود: نتیجه این دیدارها برای رایزنی به رهبران یمن انتقال خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از بازگشت هیأت مذاکره کننده انصارالله با میانجی‌گرهای عمانی از ریاض به صنعا برای رایزنی با رهبران این جنبش خبر داده بود.

عربستان پنجشنبه گذشته اعلام کرد که از هیأتی از انصارالله دعوت کرده تا برای تکمیل مذاکرات درباره دستیابی به آتش بس فراگیر در یمن و راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ در این کشور به ریاض سفر کند.

پربیننده ترین خبرها