گانتز و آیزنکوت: هیچ چشم انداز سیاسی برای تضمین بقای "اسرائیل" وجود ندارد

گانتز و آیزنکوت: هیچ چشم انداز سیاسی برای تضمین بقای
شنبه 1 مهر 1402 - 13:56

بنی گانتز، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد ارتش این رژیم در مقاله مشترکی که در روزنامه "اسرائیل الیوم" انتشار یافت، درباره اوضاع داخلی این رژیم و جنگ آینده با حزب الله لبنان ابراز نگرانی کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

گانتز و آیزنکوت در این مقاله که در شماره 22 سپتامبر 2023 "شبکه قدس" ترجمه شده است، آورده اند که اسرائیل با گذشت 50 سال از جنگ اکتبر همچنان با چالش های بزرگ و بی سابقه ای رو به روست.

آنها در این مقاله خاطرنشان کرده اند که گروه های مقاومت همگی خود را برای جنگ در چندین جبهه آماده کرده اند و این جنگ تهدیدی بی سابقه برای جبهه داخلی این رژیم به حساب می آید مخصوصا که ایران هم (به زعم آنها ) رفته رفته به تولید سلاح هسته ای نزدیک می شود کما اینکه این کشور، بازوهای فعالی در سراسر جهان به خصوص در منطقه دارد لذا اسرائیلی ها دوباره در معرض یک امتحان قرار گرفته اند.

در این مقاله تصریح شده است که به رغم برتری اقتصادی و نظامی این رژیم و برخورداری آن از تجهیزات پیشرفته از سال 1973 تا کنون، اما هیچ چشم انداز سیاسی که بقای این رژیم را تضمین کند، وجود ندارد.

آنها همچنین تأکید کرده اند که این رژیم باید از فرصت سازش احتمالی با عربستان استفاده و قدرت منطقه ای خود را پایه گذاری کند و برای این منظور گزیری از تقویت عناصر به اصطلاح "میانه رو" در منطقه و جلوگیری از بروز جنگ در آینده نیست.

گانتز و آیزنکوت گفته اند که جنگ آینده به کلی با جنگ 1973 تفاوت دارد زیرا 50 سال قبل، جنگ فقط در خطوط مرزی و جبهه ها در جریان بود اما جنگ آینده در جبهه داخلی این رژیم رخ خواهد داد و باید برای ان آماده بود.

پربیننده ترین خبرها