واکنش روسیه به اتهام‌زنی ارمنستان

واکنش روسیه به اتهام‌زنی ارمنستان
دوشنبه 3 مهر 1402 - 21:57

وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای به صحبت‌های نخست وزیر ارمنستان مبنی بر ناتوانی مسکو در تضمین امنیت ارامنه قره‌باغ، واکنش نشان داد.

العالم - اروپا

به نقل از اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: اتهامات مطرح شده توسط نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مورد روسیه غیرقابل قبول است.

این وزارتخانه اعلام کرد که اقدام ارمنستان برای اتهام زنی به روسیه در واقع تلاش برای سلب مسئولیت از شکست سیاست داخلی و خارجی این کشور است و سخنان پاشینیان را انعکاس سیاست‌های غرب برای نفوذ در منطقه اعلام کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود نسبت به اجرای تعهداتش نسبت به دولت‌های منطقه تاکید و ادعاهای مطرح شده ایروان را غیر واقعی خطاب کرد.

در این بیانیه آمده است که ایروان با این اقدامات موجب فروپاشی روابط چند صد ساله با روسیه خواهد شد و باید بداند که اشتباه بزرگی مرتکب می‌شود.

نخست وزیر ارمنستان روز گذشته در تازه ترین موضعگیری خود درباره وضعیت قره باغ، جمهوری آذربایجان را به "پاکسازی قومی" و روسیه را به ناتوانی در تضمین امنیت ارامنه در این منطقه متهم کرد.

پاشینیان همچنین نسبت به آنچه تحرکات برخی نیروهای ناشناس برای کودتا علیه خود دانست، هشدار داد و رسانه‌های روسیه را متهم کرد که در حال انجام جنگ اطلاعاتی علیه دولت او هستند.

وی ادامه داد: برخی از شرکای ما به طور فزاینده تلاش می‌کنند تا آسیب‌پذیری‌های امنیتی ما را آشکار کنند و نه تنها امنیت و ثبات خارجی، بلکه امنیت و ثبات داخلی ما را نیز به خطر می‌اندازند، در حالی که همه هنجارها در روابط دیپلماتیک و بین دولتی، از جمله تعهدات بر عهده گرفته شده بر اساس معاهدات را نقض می‌کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها