واشنگتن: حوادث قره‌باغ نشان داد روسیه قابل اعتماد نیست

واشنگتن: حوادث قره‌باغ نشان داد روسیه قابل اعتماد نیست
سه شنبه 4 مهر 1402 - 03:17

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که تحولات اخیر در منطقه قره باغ نشان داد که نمی‌توان به شراکت روسیه در موضوعات امنیتی اعتماد کرد.

العالم-آمریکا

وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به تحولات اخیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی واکنش نشان داد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «حوادث منطقه قره‌باغ نشان داد که نمی‌توان به شراکت روسیه در موضوعات امنیتی اعتماد کرد».

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: «باید به اقلیت ارمنی در منطقه قره باغ اجازه داد تا با امنیت و کرامت در مناطق خود باقی بمانند».

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد که باید گذرگاه امنی تحت اداره طرف سوم ایجاد شود که طی آن به ارمنی‌هایی که تمایل دارند از قره باغ خارج شوند اجازه داده شود.

از سوی دیگر نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان روز گذشته در اظهاراتی که واکنش سخنگوی کاخ کرملین را به دنبال داشت، از مواضع روسیه انتقاد کرد.

نخست‌وزیر ارمنستان خواستار تغییر مواضع کشورش در قبال روسیه شد و همکاری نظامی-سیاسی با مسکو را برای حفظ منافع ایروان، «ناکافی» خواند.

سخنگوی کرملین در واکنش به این سخنان پاشینیان تصریح کرد که روسیه همچنان ارمنستان را متحد خود می‌داند و به گفت‌وگو با این کشور در سطوح مختلف ادامه خواهد داد.

پسکوف افزود: «ما شدت احساسی این لحظه را درک می‌کنیم اما قاطعانه با تلاش برای مقصر جلوه دادن طرف روسیه به ویژه حافظان صلح روسیه که مطابق با دستوراتی که به آن‌ها محول شده بود، وظایفشان را انجام می‌دهند، مخالفیم».

تنش‌های اخیر در روابط ایروان و مسکو در شرایطی شدت گرفته که چندی قبل، ارمنستان در یک اقدام خبرساز، میزبان یک رزمایش نظامی مشترک با نیروهای آمریکایی بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها