روز جهانی همبستگی با روزنامه نگار فلسطینی؛ حملات صهیونیست ها به خبرنگاران ادامه دارد+ویدئو

چهارشنبه 5 مهر 1402 - 09:48

مردم فلسطین روز 26 سپتامبر را روز همبستگی با روزنامه نگار فلسطینی و جلب توجه جهانیان به کارنامه خونین «اسرائیل» در برابر حافظان حقیقت و موسسات رسانه ای آنها می دانند، موسساتی که تجاوزات رژیم اسرائیل را ثبت و ضبط می کنند.

العالم _ فلسطین اشغالی

احمد سهمود خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه در باره حملات آشکار رژیم صهیونیستی به خبرنگاران به رغم مصونیت های جهانی آنها مطابق قوانین بین المللی گزارش داد، فادی الدنف، روزنامه نگار فلسطینی، گمان نمی کرد پس از انجام وظیفه اطلاع رسانی، روی دستان همکارانش به بیمارستان منتقل شود یعنی پس از آنکه براثر تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به او، از ناحیه پا زخمی شد. صهیونیست ها تلاش کردند با این اقدام، فادی الدنف و دیگر خبرنگاران را از پوشش جنایات نظامیان صهیونیست علیه تظاهرکنندگان جوان فلسطینی در مناطق شرقی غزه بازدارند.

این روزنامه نگار فلسطینی گفت: "ما برای پوشش رویدادهای راهپیمایی «بازگشت» در نوار غزه رفته بودیم که به محض اینکه به آنجا رسیدیم، نظامیان صهیونیست به طور مستقیم ما را هدف قرار دادند. نیروهای اشغالگر هر روز به طور عمد خبرنگاران را مجروح می کنند. دو خبرنگار جوان نیز همراه من مجروح شدند."

رژیم صهیوینستی دیروز (سه‌شنبه) در پی هدف قرار دادن راهپیمایی‌های صلح‌آمیز علیه رژیم صهیونیستی در شرق نوار غزه، تعدادی از شهروندان را بر اثر شلیک گلوله و گاز اشک‌آور مجروح کرد. به گفته منابع محلی، نیروهای اشغالگر به تظاهرکنندگان فلسطینی که در نزدیکی حصار جدایی در شرق شهر غزه و شرق استان رفح در جنوب نوار غزه تظاهرات کرده بودند، تیراندازی کردند. وزارت بهداشت فلسطین از مجروح شدن 11 شهروند بر اثر اصابت گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق نوار غزه خبر داد. راهپیمایی های «بازگشت» برای یازدهمین روز متوالی در نقاط مختلف شرق نوار غزه در اعتراض به محاصره نوار غزه و ادامه جنایات اشغالگری علیه مردم فلسطین ادامه دارد.

این در حالی است که صهیونیست ها فقط با گلوله و بمب‌های گازی مردم را هدف قرار نمی دهند بلکه نه تنها خبرنگاران را نیز هدف گلوله قرار می دهند بلکه هواپیماهای رژیم اشغالگر ساختمان ها و دفاتر خبرنگاران را هم بمباران می کنند، آنگونه که پیش از این به مجموعه شبکه العالم در کرانه باختری و نوار غزه حمله کردند یا آنگونه که با شلیک مستقیم شیرین ابوعاقله، یاسر مرتجی و چند خبرنگار فلسطینی دیگر را به شهادت رساندند.

معتصم مرتجی، برادر شهید یاسر مرتجی گفت: روزنامه‌نگاران هر روز هدف حملات مستقیم اشغالگران قرار می گیرند بدون آنکه نهادهای بین‌المللی آنها را مواخذه کنند. برادرم یاسر، از کسانی بود که هدف تیراندازی نظامیان اشغالگر قرار گرفت و با اینکه برادرم کلاه ایمنی بر سر داشت، یک تک تیرانداز اسرائیلی، به شکم او تیراندازی کرد و او را به شهادت رساند.

علاء سلامه، مسئول گروه رسانه ای فلسطینی گفت: جنایات رژیم اشغالگر در حق خبرنگاران فلسطینی در سایه معیارهای دوگانه در جهان ادامه دارد و هیچ‌کس و هیچ چیز مانع جنایات این رژیم نیست.

نهادهای ذیربط بیش از 400 تخلف نیروهای اشغالگر را علیه روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ای در نوار غزه از ابتدای ژانویه 2000 تا امروز ثبت کرده اند که شامل 320 تخلف علیه کارکنان مطبوعاتی و بیش از 100 تخلف علیه موسسات رسانه‌ای می شود. این تخلفات باعث شهادت 26 خبرنگار هنگام فعالیت رسانه ای شده است.

پربیننده ترین خبرها