وحدت میادین با راهپیمایی های غزه چه بر سر رژیم صهیونیستی می آورد؟

وحدت میادین با راهپیمایی های غزه چه بر سر رژیم صهیونیستی می آورد؟
سه شنبه 4 مهر 1402 - 14:02

راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های مردمی جوانان مقاومت در امتداد مرزهای شرقی غزه و نوار امنیتی بین غزه و اراضی اشغالی فلسطین همچنان ادامه دارد تا رژیم صهیونیستی را وادار به عقب نشینی از محاصره چندین ساله غزه کرده و تجاوزات آن را به کرانه باختری و قدس و مسجد الاقصی مهار کنند.

العالم - نظرکده

یوسف احمد، از رهبران جبهه دموکرات حوادث جاری در غزه را پیامی مهم برای رژیم صهیونیستی می‌داند؛ پیامی با این مضمون که غزه، قلب مقاومت و در متن مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد؛ همچنین به جوانان کرانه باختری و قدس اعلام می کنند که شما تنها نیستید.

وی گفت: پیام جوانانی که طی روزهای گذشته در قالب فعالیت های مردمی در امتداد مرزهای شرقی غزه در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده اند، واکنشی طبیعی است به ادامه محاصره و آشفتگی اوضاع اقتصادی و معیشتی غزه و حملات مکرر رژیم اشغالگر به کرانه باختری و قدس. همچنین واکنشی است به سیاست های رژیم صهیونیستی که همواره تلاش کرده است غزه و مقاومت غزه را از حوادث و حملات روزمره به کرانه باختری و قدس جدا کند.

این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد که همه این تحرکات مردمی باید مثل راهپیمایی های بازگشت سازماندهی و منظم شوند تا با تضمین دوام و کارآیی آنها، رژیم صهیونیستی را در حالت آشفتگی و هرج و مرج پیوسته نگه داشت. وی همچنین تصریح کرد که جوانان مقاومت توانسته اند با برهم زدن ثبات و آرامش در رژیم اشغالگر، همه جبهه ها از غزه و کرانه باختری گرفته تا مسجد الاقصی و قدس و طولکرم و جنین و نابلس را فعال کنند.

محمد فایق، نویسنده و کارشناس مسائل منطقه ای هم می گوید که محاصره خفقان بار غزه، همه ابعاد و جزئیات زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است و همین امر باعث شده است که مردم غزه به رغم سرکوب شدید، به مبارزات خود با این رژیم ادامه دهند.

وی درباره تلاش فرماندهان مقاومت فلسطین برای ایجاد معادله وحدت میادین و پیوند زدن جبهه غزه با جبهه کرانه باختری، گفت که این رویداد کابوس رژیم صهیونیستی است و شلیک چندین موشک از جنوب لبنان به سمت این رژیم، - که به تازگی رخ داده است – بهترین گواه بر این مدعاست.

این کارشناس خاطرنشان می کند که وحدت میادین اکنون دیگر یک واقعیت است که در جای جای فلسطین می توان ان را دید و در این بین، غزه، پرچم دار و حامی همه جبهه هاست؛ "وحدت میادین" اکنون دیگر یک واقعیت قطعی در سراسر اراضی اشغالی و لبنان جمهوری اسلامی ایران و سایر مواضع محور مقاومت است.

پربیننده ترین خبرها