نگرانی بایدن از تعطیل شدن دولت آمریکا

نگرانی بایدن از تعطیل شدن دولت آمریکا
پنج‌شنبه 6 مهر 1402 - 01:30

رئیس جمهور آمریکا ضمن ابراز نگرانی درباره راه جلوگیری از تعطیلی دولت این کشور، هشدار داد که در صورت رخ دادن آن، حجم زیادی از مشاغل حیاتی تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

العالم-آمریکا

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ادامه گاف‌های کلامی خود، گفت که نمی‌داند چگونه از تعطیل شدن دولت این کشور جلوگیری کند.

بایدن شامگاه چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران در سان‌فرانسیسکو مبنی بر اینکه آیا می‌توان از تعطیل شدن دولت آمریکا جلوگیری کرد یا خیر، اظهار داشت: «اگر این را می‌دانستم، تا الان آن را انجام داده بودم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی اما برای لاپوشانی کردن این جمله خود، توضیح داد که گمان نمی‌کند تعطیلی دولت آمریکا غیرقابل اجتناب باشد اما در صورت رخ دادن آن، حجم زیادی از مشاغل حیاتی این کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «اگر با تعطیلی دولت مواجه بشویم، بسیاری از کارهای حیاتی، علوم و بهداشت، از تحقیقات سرطان گرفته تا ایمنی مواد غذایی ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرند. بنابراین مردم آمریکا از دوستان جمهوری‌خواه ما در مجلس نمایندگان می‌خواهند تا وظایف خود را انجام دهند و بودجه دولت را تامین کنند».

آمریکا کمتر از یک هفته با تعطیلی احتمالی دولت فاصله دارد و اگر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نتوانند به توافقی بر سر لایحه بودجه برسند، هزاران کارمند دولتی از کار بیکار شده و اقتصاد گردشگری این کشور نیز نزدیک به یک میلیارد دلار در هفته ضرر می‌کند، ضمن این که گزارش‌های اقتصادی کلیدی دولت نیز به حالت تعلیق درآمده و دست فدرال رزرو برای انجام اقدامی موثر بسته می‌ماند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها