راشد الغنوشی دست به اعتصاب غذا زد

راشد الغنوشی دست به اعتصاب غذا زد
جمعه 7 مهر 1402 - 14:16

راشد الغنوشی رهبر اپوزیسیون و رئیس جبهه نجات ملی تونس در اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی در این کشور، از امروز جمعه دست به اعتصاب غذا زد.

العالم - تونس

جنبش النهضه تونس در بیانیه ای از آغاز اعتصاب غذای راشد الغنوشی به مدت سه روز و برای دفاع از مطالبات همه زندانیان سیاسی در این کشور خبر داد.

رئیس جبهه نجات تونس مرکب از گروه های مختلف مخالف دولت کنونی حاکم بر این کشور، با محکوم کردن تعلل دستگاه قضایی در رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی تاکید کرده است که باید با این گونه اقدامات که همه تونسی ها را هدف گرفته است، مقابله کنیم.

قیس سعید رئیس جمهوری تونس از ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۱ (سوم مرداد ۱۴۰۰) مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق‌العاده را اتخاذ و با اعلام لغو اختیارات پارلمان، رفع مصونیت نمایندگان، انحلال هیات نظارت بر قانون اساسی و سپس انحلال پارلمان این کشور بن بست سیاسی شدیدی در تونس ایجاد کرد که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض‌های احزاب و جریان‌های سیاسی به ویژه جنبش النهضه این کشور روبرو شد.

طی این مدت، تعداد زیادی از منتقدان و مخالفان روند جاری سیاسی در تونس بازداشت شده اند.

۱۵ شهریورماه، ریاض الشعیبی، یکی از رهبران جنبش النهضه تونس اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور عبدالکریم الهارونی، از رهبران ارشد این جنبش و وزیر پیشین حمل و نقل را بازداشت کرده‌اند. بر اساس این گزارش، عبدالکریم الهارونی پیش تر به حبس خانگی محکوم شده بود. مقامات امنیتی تونس همچنین منذر الونیسی، نائب رئیس جنبش النهضه را بازداشت کرده بودند.

همان زمان، جبهه نجات ملی تونس در بیانیه‌ای تاکید کرد که حبس خانگی عبدالکریم الهارونی، رئیس مجلس شورای جنبش النهضه اقدامی خودسرانه در چارچوب بازداشت رهبران این جنبش و بستن تمام مقرهای آن و همچنین تهدید تمام اعضا و مبارزان آن است و این اقدام جدید یک تصمیم خودسرانه و گامی برای هدف قرار دادن دموکراسی، آزادی و تلاش برای دخالت در امور داخلی احزاب و تاثیر بر تصمیم‌گیری‌های آن‌ها بشمار می رود.

جنبش النهضه همچنین از وخامت حال «الصحبی عتیق» از رهبران این جنبش که در زندان در اعتراض به بازداشت خود اعتصاب غذا کرده بود، خبر داده و از مقام های این کشور خواسته بود تا همه مخالفان سیاسی را آزاد کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها