عراق: گروه‌های مخالف ایران را از مرزهای شمالی دور کردیم

عراق: گروه‌های مخالف ایران را از مرزهای شمالی دور کردیم
شنبه 8 مهر 1402 - 12:13

وزیر کشور عراق اعلام کرد که گروه‌های مسلح (تروریستی) مخالف ایران را از مرزهای شمالی منتقل کردیم.

العالم - عراق

"عبدالامیر الشمری"، وزیر کشور عراق در گفت‌ وگوی با شبکه «العربیه» گفت که ارتش عراق گروه های مخالف مسلح ایران (گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب) را از نوار مرزی شمالی میان دو کشور به جای دیگر انتقال داد.

الشمری اعلام کرد که مرزهای ایران با اقلیم کردستان به طور کامل در کنترل نیروهای عراقی است.

منابع العربیه هفته گذشته نیز مدعی شدند که مقرهای تروریست های کُرد مخالف ایران به نقاطی دور از مرز مشترک دو کشور منتقل شدند.

این منابع گزارش دادند که نیروهای مرزبانی عراق در مرز مشترک با ایران مستقر شده‌اند.

پیش از این فرماندهی نیروهای مرزبانی وزارت کشور عراق طی بیانیه ای اعلام کرده بود که پس از درگیری با گروه‌های غیرقانونی (عناصر دو گروه تروریستی کومله و دموکرات)، نقاط مرزی این کشور با ایران در استان اربیل را که در سیطره این گروه‌ها بود، بازپس گرفته است.

در این بیانیه‌ آمده است: در چارچوب تلاش‌های فرماندهی نیروی مرزبانی عراق برای کنترل کل مرزهای این کشور با کشورهای همسایه (ایران)، نیروهای تیپ دوم مرزی و هنگ تکاوران مرزی منطقه یکم عراق با پشتیبانی نیروهای پیشمرگه توانستند نقاط مرزی بین ایران و عراق را پس از درگیری با گروه های غیرقانونی (تروریست های کومله و دموکرات) که بر نقاطی از استان اربیل سیطره یافته بودند، باز پس بگیرند.

به گزارش ایرنا،‌ پیشتر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق گفته بود که کشورش ملتزم و متعهد به اجرای توافق امنیتی میان عراق با جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفته بود: ما اقدامات لازم را برای حذف گروه های مخالف از مرز عراق و ایران انجام داده ایم و قانون اساسی ما به هیچ طرفی اجازه نمی دهد که از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه استفاده شود.

پربیننده ترین خبرها