تحلیل روایت مجله آمریکایی از عصبانیت واشنگتن از عراق

تحلیل روایت مجله آمریکایی از عصبانیت واشنگتن از عراق
شنبه 8 مهر 1402 - 21:53

خبر: مجله آمریکایی "فارین افرز" گزارشی درباره روابط عراق و آمریکا و دیدگاه سیاستمداران آمریکایی درخصوص عراق منتشر کرده و به این نتیجه رسیده که عراق در بهترین حالت یک "شریک متناقض" و در بدترین حالت "دشمن ضمنی" آمریکاست.

العالم – یک خبر و چند تحلیل

تحلیل:

هر شخصی که تمام گزارش مجله آمریکایی "فارین افرز" را خوانده باشد متوجه می شود که منظور از رابطه ای که آمریکا می خواهد با عراق داشته باشد همان رابطه ای است که برخی از کشورهای منطقه با آن دارند یعنی رابطه زیردست با بالادست.

این موضوع به دنبال عجله برخی از رژیم‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی آشکار شد، بدون اینکه این عادی‌سازی هیچ سود اقتصادی و سیاسی برای این رژیم‌ها داشته باشد، جز اینکه در راستای اجرای دستورات آمریکا انجام شده است.

آمریکا نمی تواند هیچ رژیم عربی را تحمل کند که مواضعش مغایر با مواضع واشنگتن باشد، به همین دلیل شاهد بودیم برخی از مقامات ارشد عرب به قبر بن گوریون نیز ادای احترام کردند، آن تروریست صهیونیست که جنایات زیادی علیه مردم فلسطین انجام داد.

از گزارش مجله فارین افرز در رابطه با عراق مشخص است که آمریکا تا چه اندازه از این کشور عصبانی است، زیرا مردم، دولت و پارلمان آن به رغم فشارهای آمریکا عادی سازی با رژیم صهیونیستی را رد کردند.

در این گزارش، به اصطلاح شبه نظامیان، مسئول مخالفت عراق با عادی سازی معرفی شده اند یعنی حشد الشعبی، تا آن را عامل نفوذ ایران در عراق جلوه دهند.

در حالی که همه می دانند حشد الشعبی نیرویی کاملا عراقی است که بر اساس فتوای جهاد کفایی تاسیس شد و تحت امر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق فعالیت می کند و بخشی لاینفک از این نیروهاست و برای پاسداشت یکپارچگی سرزمینی و مردمی عراق، هزاران شهید تقدیم کرده است.

علت کینه آمریکا از حشد الشعبی، دولت و ملت عراق، مخالفت آنان با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و همزمان مخالفت با قطع رابطه با ایران به عنوان یک کشور همسایه و مسلمان است.

لذا آمریکا بداند که عراق هرگز با رژیم صهیونیستی به عادی سازی روابط روی نخواهد آورد، با ایران اسلامی دشمنی نمی ورزد و حشد الشعبی را نیز منحل نمی کند پس این نیروهای آمریکایی هستند که باید از عراق و منطقه بروند چرا که آمریکا مسئول تمام بدبختی های مردم عراق است و به همین دلیل مقامهایش باید به خاطر ارتکاب جنایات جنگی در عراق و منطقه محاکمه شوند.

پربیننده ترین خبرها