آیین ختم قربانیان آتش سوزی عروسی الحمدانیه عراق در کلیسا+ ویدیو

شنبه 8 مهر 1402 - 22:13

خبرنگار العالم گزارش داد: مراسم ختم قربانیان حادثه آتش سوزی در سالن عروسی در الحمدانیه در کلیسای مار بهنام و ساره با حضور خانواده های قربانیان، نمایندگان طوایف، مذاهب و ادیان مخالف برگزار شد.

العالم – عراق

مار بندیکت یونان حنو، اسقف اعظم کاتولیک سریانی موصل و مناطق وابسته به آن به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: ما به مراسم تشییع جنازه ادامه می دهیم زیرا هنوز تعداد بیشتری برای دفن داریم و فردا دو نفر دیگر را دفن خواهیم کرد و منتظر 38 جسد دیگر هستیم.

مؤید صدیق الیاس مدیرکل اداره آب نینوا گفت: در جریان حضور در این مراسم ختم متوجه شدیم که مردم استان نینوا در شادی و سختی ید واحد و سمبل میهن پرستی، همکاری و همبستگی هستند.

نجم عبدالله الجبوری استاندار نینوا نیز خاطرنشان کرد: عراقی ها از همه جا اعم از بصره، حله و غیره آمدند، این حضور نشان داد که وقتی حادثه ای روی می دهد تمام استانها به پا می خیزند.

ویدیوهای جدید در شبکه‌های اجتماعی لحظه آتش‌گرفتن تالار جشن عروسی طی سه شنبه شب (4 مهرماه) در شهر حمدانیه در استان موصل در شمال عراق را نشان می‌دهد که به کشته شدن دست‌کم 114 نفر و مصدوم شدن 200 نفر دیگر منجر شد.

در همین حال عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق چهارشنبه شب اعلام کرد که به دستور «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای بررسی حادثه آتش‌سوزی در شهرستان «الحمدانیه» در استان نینوا با کمیته تحقیقاتی این حادثه نشستی امنیتی برگزار کرده است.

الشمری هرچند گفت که نتیجه اولیه تحقیقات درخصوص علت حادثه نشان می‌دهد که شرایط ایمنی در سالن عروسی که حدود ۹۰۰ نفر در آن حضور داشتند، رعایت نشده بود.

پربیننده ترین خبرها