تظاهرات علیه تغییرات قضایی کابنیه نتانیاهو برای ۳۹امین هفته متوالی

تظاهرات علیه تغییرات قضایی کابنیه نتانیاهو برای ۳۹امین هفته متوالی
شنبه 8 مهر 1402 - 23:01

هزاران معترض برای سی و نهمین هفته متوالی علیه طرح جنجالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کاهش اختیارات دستگاه قضایی در شهرهای مختلف دست به تظاهرات زدند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

منابع خبری رژیم صهیوینستی گزارش دادند که هزاران نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست امشب در سی و نهمین شنبه اعتراضی خود علیه کابینه نتانیاهو، بار دیگر به خیابان‌های تل‌آویو و دیگر مناطق فلسطین اشغالی آمده و خشم خود را از تصویب لایحه جنجالی تغییرات قضایی ابراز کردند.

بنابر این گزارش، تظاهرات کنندگان صهیونیست در شهر تل آویو خیابان ایالون را مسدود کردند.

منابع عبری زبان اعلام کردند که پلیس رژیم صهیونیستی با تظاهرات کنندگان درگیر شده و خیابان ایالون را مجددا بازگشایی کرد.

پلیس دو نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت کرده است.

معترضان پیش از این با شرکت در شنبه های اعتراضی، در ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و تغییرات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده اند.

روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

نتانیاهو مدعی است این طرح بر دموکراسی تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن بازگرداندن تعادل میان دستگاه‌‎ها (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است.

پربیننده ترین خبرها