زلنسکی: اوکراین به یکی از تولیدکنندگان کلیدی تسلیحات در جهان تبدیل می‌شود

زلنسکی: اوکراین به یکی از تولیدکنندگان کلیدی تسلیحات در جهان تبدیل می‌شود
يکشنبه 9 مهر 1402 - 06:26

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت: اوکراین به یکی از تولیدکنندگان کلیدی تسلیحات و سیستم‌های دفاعی در جهان تبدیل خواهد شد و این پتانسیلی است که هم اکنون در حال تحقق است.

العالم - اروپا

زلنسکی در پیام ویدئویی شنبه شب خود، افزود: اولین مجمع صنایع دفاعی اوکراین با موفقت برگزار شد و دستور کار جدید ما در زمینه صنایع دفاعی، تولید تسلیحات دفاعی در اوکراین توسط ادغام و مشارکت با ۳۸ شرکت شرکت‌کننده در این مجمع بود که نماینده ۱۹ کشور خارجی هستند.

رئیس جمهور اوکراین گفت: در میان شرکت‌کنندگان در مجمع صنایع دفاعی اوکراین از جمله می‌‎توان به ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، سوئد، دانمارک، هلند، کانادا، بلغارستان، استرالیا، بلژیک، دوستان ما در بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی و همچنین جمهوری چک، مقدونیه شمالی، اسلواکی، اسپانیا، کرواسی و فنلاند اشاره کرد.

زلنسکی با اشاره به اینکه ۲۵۰ شرکت در انجمن صنایع دفاعی اوکراین حضور داشتند، یادآور شد: تولیدکنندگان اوکراینی ۲۰ سند را با شرکت‌های حاضر در این مجمع امضا کردند که هر یک از اسناد امضا شده می‌تواند منجر به تولید یک محصول جدید یا تقویت همکاری‌های موجود تبدیل شود.

وی با بیان اینکه اوکراین به یکی از تولیدکنندگان کلیدی تسلیحات و سیستم‌های دفاعی در جهان تبدیل خواهد شد، افزود: این دیگر فقط یک جاه‌طلبی در افقی دور دست نیست بلکه پتانسیلی است که در حال حاضر در حال تحقق است.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، اولین مجمع بین‌المللی صنایع دفاعی (DFNC۱) در کی‌یف برگزار شد. سازندگان تانک، توپخانه، هواپیماهای بدون سرنشین، مهمات، توسعه‌‎دهندگان نرم افزارهای نوآورانه و صاحبان فناوری‌های پیچیده منحصر به فرد از کشورهای متحد اوکراین به همراه شرکت‌های دولتی و خصوصی این کشور که در بخش صنایع دفاعی مشغول به فعالیت هستند، در این مجمع شرکت کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها