تیراندازی در هیوستون آمریکا، دو کشته و دو زخمی داشت

تیراندازی در هیوستون آمریکا، دو کشته و دو زخمی داشت
دوشنبه 10 مهر 1402 - 02:56

مقامات پلیس منطقه هیوستون روز یکشنبه اعلام کردند که بر اثر تیراندازی در شهر هریس، دو نفر کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند.

العالم-آمریکا

اد گونزالس رییس پلیس هیوستون گفت: "این حادثه احتمالاً ناشی از اختلاف خانوادگی است، اما این گزارش هنوز تایید نشده است. "

این تیراندازی دو روز پس کشته شدن یک نوجوان توسط پلیس در همین منطقه اتفاق افتاد.

گزارش ها حاکیست که پلیس پس از آنکه این نوجوان ۱۷ ساله به سمت آن‌ها با اسلحه نشانه رفته است, به سمت او تیراندازی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا, تیراندازی‌های جمعی در آمریکا به دلیل قوانین حمل اسلحه در این کشور به امری عادی تبدیل شده است. به گزارش رویترز در هشت ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۴۶۹ نفر جان خود را در این تیراندازی‌ها از دست داده‌اند. بهار سال گذشته نیز در یک تیراندازی جمعی که در شهر بوفالو رخ داد، ۱۰ شهروند آفریقایی‌تبار کشته شدند. این تیراندازی نیز ناشی از نفرت و با انگیزه‌های نژادپرستانه بود.

تیراندازی‌های جمعی در این کشور سالانه حدود ۳۰ هزار قربانی می‌گیرد

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا، شهروندان این کشور را به خرید و مالکیت سلاح ترغیب کرده است به طوری که ۷۲ درصد از مردم می‌گویند به دلیل نگرانی از امنیت و به منظور محافظت از خود اسلحه داشته یا قصد خرید آن را دارند. تقریبا سه چهارم از حدود ۵ هزار نفر شرکت کننده در این نظرسنجی، مساله محافظت از خود را به عنوان اولین دلیل برای مالکیت اسلحه عنوان کرده‌اند.

با وجود مخالفت‌هایی که با حمل اسلحه در این کشور می‌شود، لابی اسلحه در آمریکا بسیار قدرتمند است. انجمن ملی سلاح آمریکا که در سال ۱۸۷۱ به عنوان یک گروه تفریحی برای «ترویج و تشویق تیراندازی با تفنگ» طراحی شد، حالا تبدیل به یکی از قوی‌ترین سازمان‌های سیاسی در آمریکا شده است. این انجمن به شدت علیه انواع نظارت بر اسلحه لابی می‌کند و با پرخاشگری استدلال می‌کند که اسلحه کشور را امن‌تر خواهد کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها