سجده شکر رهبران حماس+ فیلم

شنبه 15 مهر 1402 - 11:12

رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان پس از مشاهده پیروزی بزرگ و تاریخی مقاومت فلسطین در به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست و انتقال آنها به نوار غزه، سجده شکر به جا آوردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش منابع عربی، به دنبال عملیات گسترده «طوفان الاقصی» با شلیک ۵ هزار راکت و موشک در بیست دقیقه نخست این عملیات علیه دشمن صهیونیستی که از بامداد امروز آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد، شماری زیادی از

صهیونیست ها کشته و تعدادی نیز به اسارت رزمندگان مقاومت درآمدند.

فرمانده گردان قسام شاخه نظامی حماس با اشاره به دلایل آغاز این عملیات گفت: دشمن، مسجدالاقصی را مورد هتاکی قرار داد، به معراج گاه رسول جسارت کرد، محافظان مسجدالاقصی را مورد تعدی قرار داد و نظامیانش به این مکان مقدس هتاکی کردند و ما قبلا در این باره هشدار داده بودیم.

«محمد الضیف» با بیان این که جنایتکاران اشغالگر امسال صدها فلسطینی را شهید یا زخمی کردند، افزود: درخواست‌های ما در زمینه امور انسانی رد شد و ما همه روزه شاهد اقدامات اشغالگران در کرانه باختری علیه فلسطینیان هستیم.

فرمانده قسام با بیان این که زمان اتحاد مقاومت عربی فرا رسیده، تاکید کرد: «ای برادران ما در مقاومت اسلامی لبنان، عراق، سوریه و یمن، امروز روزی است که مقاومت شما با مقاومت مردم خود در فلسطین پیوند زده شده و متحد می‌شود. زمان تعلل به سر آمده است و باید اشغالگران جارو شوند و از بین بروند از همه می‌خواهیم به سمت فلسطین بشتابند. ای ملت‌های عربی و اسلامی هم اکنون بشتابید و نه فردا. مرزها را درهم بشکنید و موانع را کنار بزنید».

رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به حمله غافلگیر کننده مقاومت تاکید کردند که آمار کشته‌ها بالا است و اکنون نمی‌توانیم آمار دقیق بدهیم.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که جنبش حماس ارتش رژیم صهیونیستی را به طور زمینی، دریایی و هوایی غافلگیر کرد.

برخی منابع اعلام کردند که داده‌ها نشان می‌دهد که حزب الله لبنان و تمام محور مقاومت تا ساعاتی دیگر وارد نبرد خواهند شد.

یک مسئول صهیونیست اعلام کرد که تعداد کشته‌ها در شهرک‌های صهیونیستی غلاف غزه بالا است و نمی‌توانیم آمار دقیقی از کشته بدهیم.

رسانه های صهیونیستی همچنین از بسته شدن فرودگاه بن گوریون خبر دادند.

منابع خبری اعلام کردند: نیروهای مقاومت که وارد شهرک‌های غلاف غزه شدند، برخی خانه‌ها را تحت سیطره خود درآوردند.

صهیونیست‌ها اعلام کردند که سناریویی که اتفاق افتاد غافلگیر کننده بود و انتظار آن را نداشتیم.

برخی منابع همچنین از آغاز حملات صهیونیست ها علیه اهداف جنبش حماس خبر دادند.

به دنبال جنایات ادامه دار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مقدسات مسلمانان در سرزمین های اشغالی، امروز رزمندگان مقاومت فلسطین عملیات همه جانبه و پیچیده ای را علیه اشغالگران صهیونیست در سرزمین های اشغالی از هوا، زمین و دریا آغاز کردند که فقط در عرض ۲۰ دقیقه پنج هزار راکت و موشک به مواضع صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی شلیک شده و پهپادهای مقاومت نیز چندین موضع صهیونیست ها را هدف قرار دادند.

تعدادی از تکاوران مقاومت نیز با استفاده از پاراگلایدر در برخی مناطق سرزمین های اشغالی فرود آمده و با دشمن صهیونیستی درگیر شدند.

در اثر عملیات همه جانبه مقاومت فلسطین در سرزمین های اشغالی تا این ساعت چند نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها