قطر: اسرائیل مسئول تنش‌های جاری در فلسطین است

قطر: اسرائیل مسئول تنش‌های جاری در فلسطین است
شنبه 15 مهر 1402 - 16:23

وزارت خارجه قطر با اشاره به کارشکنی‌ها و تخلفات رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که این رژیم مسئول تنش‌های جاری در فلسطین اشغالی است.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت امور خارجه قطر، بعدازظهر امروز (شنبه)، به درگیری‌های گسترده در اراضی اشغالی فلسطین واکنش نشان داد.

وزارت خارخه قطر ضمن ابراز نگرانی از تحولات جاری در نوار غزه، از تمام طرف‌ها خواست تنش‌ها را متوقف کنند و تاجای ممکن خویشتن‌داری نمایند.

با این حال، دوحه در ادامه تاکید کرد: «به دلیل نقض مکرر حقوق مردم فلسطین که جدیدترین مورد آن ورود غیرقانونی [شهرک‌نشینیان] به مسجدالاقصای شریف با حمایت پلیس اسرائیل بود، تنها اسرائیل مسئول تنش جاری است».

قطر از جامعه بین‌الملل خواست که فورا تل‌آویو را به متوقف‌سازی تخلفاتاش، احترام به قطعنامه‌های بین‌المللی و حقوق تاریخی مردم فلسطین ملزم کنند و اجازه ندهند این رژیم به بهانه این رویدادها جنگ نابرابر جدیدی علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه به راه بیندازد.

وزارت خارجه قطر در پایان تاکید کرد که موضع دوحه در قبال آرمان فلسطین، حقوق مشروع مردم این کشور و برپایی کشور فلسطین برپایه مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف ثابت است.

نیروهای مقاومت فلسطین، صبح امروز، در عملیاتی غافلگیرانه اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو و اشدود را با هزاران موشک و راکت هدف حمله قرار دادند.

همزمان با این حمله، رزمندگان حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ کردند و چند نظامی صهیونیست را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند.

به دنبال این عملیات همچنین دیگر گروه‌های مقاومت حمایت کامل خود را از حماس اعلام کردند و خبر دادند شانه‌به‌شانه رزمندگان حماس خواهند جنگید.

پربیننده ترین خبرها