اردوغان از فلسطینیان و صهیونیست‌ها خواست از تشدید تنش خودداری کنند

اردوغان از فلسطینیان و صهیونیست‌ها خواست از تشدید تنش خودداری کنند
شنبه 15 مهر 1402 - 15:06

رئیس‌جمهور ترکیه از فلسطینیان و صهیونیست‌ها خواست از گام‌هایی که تنش‌ها را افزایش می‌دهد، خودداری کنند.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به تحولات امروز در فلسطین اشغالی، از طرف‌ها خواست از تشدید تنش‌ها اجتناب کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اردوغان بعد از حملات مقاومت فلسطین از نوار غزه به فلسطین اشغالی، گفت: از همه طرف‌ها دعوت می‌کنیم منطقی عمل کنند و از گام‌های نسنجیده که تنش را افزایش می‌دهد، خودداری کنند.

صبح امروز شنبه (هفتم اکتبر، ۱۵ مهر) بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، «در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از پنج هزار موشک و راکت شلیک شد».

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، شمار تلفات حملات موشکی و راکتی حماس به ۲۲ کشته و بیش از ۵۰۰ زخمی افزایش یافته است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که اهدافی همچون حفاظت از قدس، مسجدالاقصی و توقف طرح‌های اشغالگران با هدف یهودی‌سازی این مناطق، اولویت‌های عملیات طوفان الاقصی است.

در پی آغاز این عملیات، دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین حمایت کامل خود را از حماس اعلام کردند و خبر دادند شانه‌به‌شانه رزمندگان حماس خواهند جنگید. جنبش حزب‌الله لبنان ضمن تبریک عملیات نیروهای مقاومت فلسطین، اعلام کرد که نیروهای این جنبش با سران مقاومت فلسطین در ارتباط مستقیم هستند.

رسانه‌های صهیونیستی در گزارش‌های خود درباره عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم اشغالگر، نوشتند: «این نبرد بدون هیچ‌گونه هشدار قبلی آغاز شد و اسرائیل را کاملا غافلگیر کرد».

پربیننده ترین خبرها