آخرین تحولات فلسطین ؛ محور گفتگوی امیر عبداللهیان با همتای قطری و جوزپ بورل

آخرین تحولات فلسطین ؛ محور گفتگوی امیر عبداللهیان با همتای قطری و جوزپ بورل
سه شنبه 18 مهر 1402 - 09:26

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه دوشنبه با نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آخرین تحولات فلسطین و اراضی اشغالی گفتگو و تبادل نظر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه دوشنبه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر درباره تحولات فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان حمایت و دفاع از حقوق ملت فلسطین را وظیفه همه کشورهای اسلامی دانست و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی را باعث پیچیده تر شدن شرایط در فلسطین و منطقه عنوان کرد.

وزیر امور خارجه قطر نیز ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت، قطر همواره حامی حقوق ملت فلسطین بوده است.

محمد بن عبدالرحمان تأکید کرد، دولت های غربی باید به رژیم صهیونیستی فشار بیاورند تا هر چه زودتر حملات خود را متوقف کند.

وزیران امور خارجه ایران و قطر لزوم‌ تداوم رایزنی و همفکری بین کشورهای اسلامی‌ به‌ منظور حمایت از فلسطین را مورد تاکید قرار دادند.

گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد آخرین تحولات فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات افراطی و غیر انسانی نتانیاهو و رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر علیه مردم فلسطین، واکنش مقاومت را بخشی از پاسخ به این جنایات توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با انتقاد از بی تفاوتی غرب نسبت به جنایات سیستماتیک رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان اظهار داشت: اگر اروپا و غرب به دور از استادارد دوگانه جنایات نتانیاهو را متوقف می‌کردند، شاید اکنون فلسطین شاهد این وضعیت نبود.

امیر عبداللهیان بر ضرورت تلاش جامعه جهانی برای حمایت از حقوق فلسطینیان تاکید کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگو دیدگاه‌های خویش را بیان کرد و گفت: ما نسبت به رفتار نتانیاهو انتقاد داشتیم ولی اکنون باید برای تحقق صلح اندیشید.

پربیننده ترین خبرها