شهادت ۲۸ کادر درمان غزه تاکنون/ افزایش شهدای کرانه باختری به ۵۵ نفر

شهادت ۲۸ کادر درمان غزه تاکنون/ افزایش شهدای کرانه باختری به ۵۵ نفر
يکشنبه 23 مهر 1402 - 12:40

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۲۸ نفر از کادر بخش بهداشت غزه از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این شهر تاکنون خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش منابع خبری فلسطینی، پیشتر مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی با ارائه گزارشی از حملات غیر انسانی ارتش رژیم صهیونیستی به تاسیسات بهداشتی و پزشکی در نوار غزه، نسبت به فروپاشی سیستم بهداشت و درمان این باریکه هشدار داده بود.

«احمد المنظری»در گزارشی درباره وضعیت نوار غزه درپی تجاوز وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود: سیستم پزشکی و درمانی نوار غزه به دلایل مختلف در آستانه فروپاشی است.

وی با بیان اینکه شمار جان باختگان و زخمی‌ها بسیار بالا و فراتر از توان سیستم پزشکی نوار غزه است، گفته بود که بیمارستان الشفاء به عنوان بزرگترین بیمارستان و سایر بیمارستان‌ها تقریبا ظرفیت آنها پر است، اتاق مراقبت‌های ویژه پزشکی وجود ندارد، اتاق‌های جراحی پر است و ۲۴ ساعته کار می‌کنند و کمبود لوازم پزشکی و دارو وجود دارد.

المنظری همچنین خبر داده بود که تاسیسات مختلف پزشکی و درمانی در نوار غزه و کرانه باختری هدف قرار می‌گیرند و تاکنون ۷۶ حمله به این تاسیسات انجام شده که ۳۴ مورد در غزه و ۴۲ مورد آن در کرانه باختری بوده است.

منابع خبری امروز در حالی از افزایش شمار شهدای کادر بهداشت و درمان غزه به ۲۸ نفر خبر داده اند که بر اساس گزارش المنظری تا روز شنبه، ۱۱ امدادرسان بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه جان خود را از دست دادند و ۶۰ خوردوی آمبولانس هم هدف قرار گرفتند.

این منابع در خبری دیگر اعلام کردند که تعداد شهدای کرانه باختری در طول ۹ روز اخیر از زمان آغاز طوفان الاقصی به ۵۵ نفر و شمار زخمی ها به ۱۲۰۰ نفر رسیده است.

با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به نهمین روز خود و کسب پیروزی های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، بمب افکن های رژیم اسراییل به طور جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه را به دستور سران تل آویو بمباران می کنند.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت غزه، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه تاکنون ۲۳۲۹ شهید و ۹ هزارو ۴۲مجروح برجای گذاشته است.

پربیننده ترین خبرها