رژیم صهیونیستی درحال تکرار جنایت مشهور سال 2000 شهادت کودک فلسطینی است/ صف آرایی ناوهای جنگی آمریکا در مقابل سلاح های ساده مقاومت

رژیم صهیونیستی درحال تکرار جنایت مشهور سال 2000 شهادت کودک فلسطینی است/ صف آرایی ناوهای جنگی آمریکا در مقابل سلاح های ساده مقاومت
يکشنبه 23 مهر 1402 - 20:06

پدر کودک معروف شهید فلسطینی با اشاره به بمباران خانه خود و دو برادر و شهادت نزدیکانش در بمباران ادامه دار جنگنده های رژیم صهیونیستی گفت: رژیم اشغالگر در حال تکرار وقایع جنایت به شهادت رساندن فرزندش محمد الدره در مقابل دوربین رسانه ها در سال 2000 و تداوم هدف قرار دادن کودکان و غیر نظامیان فلسطینی است.

العالم - فلسطین اشغالی

جمال الدره پدر کودک معروف شهید فلسطینی به خبرنگار العالم در غزه گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل خانه او و دو برادرش را هدف قرار داده است و دراین حملات دو برادر، همسر برادر و تنها خواهرزاده اش را به شهادت رسانده است.

وی افزود: حملات و بمباران مداوم اشغالگران صهیونیست در پیش چشمان افکار عمومی جهان صحنه جنایت به شهادت رساندن پسر خردسالش محمد الدره را تداعی می کند، جنایتی که هنوز در فلسطین ادامه دارد.

جنایتنظامیان رژیم صهیونیستی کودک فلسطینی محمد الدره را در جریان انتفاضه قدس در سال 2000 در حالی که پشت پدرش پناه گرفته بود تا از گلوله های آنان در امان باشد، به رگبار بسته و به شهادت رساندند. به دنبال این جنایت رژیم صهیونیستی که بازتاب وسیعی در رسانه های جهان داشت و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد،‌ 1 اکتبر (9 مهر) هر سال به عنوان روز همبستگی و همدردی با کودکان فلسطینی نام گذاری شد.

پدر این کودک معروف شهید فلسطینی در ادامه گفت: ما با دشمنی ستمکار روبرو هستیم به گونه ای که فقط با رژیم اشغالگر اسرائیل نمی جنگیم، بلکه با قدرت های بزرگ حامی رژیم اشغالگران مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان می جنگیم، ما با سلاح های آمریکایی در حال نابودی هستیم.

جمال الدره پدر کودک معروف شهید فلسطینی افزود: جنگنده‌های آمریکایی برای کشتن مردم غزه از جمله کودکان، زنان و سالمندان به منطقه آمدند، که نشان می‌دهد هدف دشمنان فقط حمله به مبارزان فلسطینی نیست بلکه آنها علنی غیرنظامیان را نیز مورد هدف قرار می دهند.

گفتنی است پدر محمد الدره کودک شهید فلسطینی، پس از 23 سال بار دیگر در حال تجربه این مصیبت است، گویی دیروز بود که با پسرش محمد وداع کرد و هم اکنون نیز با برادر زاده خود، دو برادر و همسر برادرش برای همیشه خدا حافظی کرد.

به گزارش خبرنگار العالم، صحنه شهادت محمد الدره که در برابر دیدگان جهانیان به شهادت رسید و منجر به همبستگی افکار عمومی در برابر جنایات اشغالگران شد، نتوانسته رژیم صهیونیستی را از جنایاتش باز دارد. اینک بار دیگر این صحنه در مقابل چشمان جهانیان بلکه بسیار شدیدتر و حملات گسترده تر تکرار می شود که با شهادت عموها و بستگانش و شمار زیادی از کودکان منجر شده است، تا بدین ترتیب 700 کودک شهید نیز به وی ملحق شوند.

به دنبال بمباران شدید غزه تا کنون دهها کودک فلسطینی که نام آنها ثبت نشده است، در میان انفعال کشورهای غربی مدعی مدافع حقوق بشر و کشورهای عربی نسبت به مساله فلسطین، دفن شده اند.

خبرنگار العالم با اشار به اعلام سازمان ملل که عنوان کرد شمار کودکان فلسطینی که این هشت روز بر اثر حملات رژیم اسراییل به شهادت رسیده اند از تعداد کودکان کشته شده در جنگ اوکراین بیشتر است، این پرسش را مطرح کرد که پس از بیانیه سازمان ملل چه اتفاقق افتاد؟ هیچ چیز.

وی افزود: کشورهای بزرگ برای مقابله با مقاومت فلسطین با همه توان در حال مبارزه با فلسطینیان نوار غزه هستند منطقه ای که تنها 365 کیلومتر مساحت دارد و 2 میلیون شهروند در آن زندگی می کنند.

خبرنگار العالم در پایان گزارش خود این پرسش را مطرح کرد که آیا آمریکا اینقدر از مقاومت با سلاح های ساده اش می ترسد که ناوهای جنگی خود را آورده تا غیرنظامیان بیشتری را بکشد؟

پربیننده ترین خبرها