گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه پاکستان

گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان و  وزیر امور خارجه پاکستان
دوشنبه 24 مهر 1402 - 22:47

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به تماس تلفنی جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص آخرین تحولات فلسطین و تشدید حملات علیه غیر نظامیان در غزه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

العالم - ایران

امیرعبداللهیان با تشکر از مواضع وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص تحولات جاری در فلسطین و غزه اظهار داشت، رژیم کودک‌کش اسرائیل به دلیل ناتوانی برای مقابله با مقاومت، به قتل عام کودکان و غیرنظامیان روی آورده است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اهالی غزه جنایت دیگریست که تل آویو پیگیری می کند.

دکتر امیرعبداللهیان افزود: زمان برای راه‌حل‌های سیاسی روبه پایان است و گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن اعلام آمادگی جهت حضور در نشست شورای اجرایی سازمان همکاری‌های اسلامی در خصوص ضرورت تشریک مساعی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به منظور تسهیل آتش بس فوری میان طرف‌های درگیر و گشودن کریدورهای ارتباطی منتهی به غزه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان کوچ دادن فلسطینی‌ها از مناطق شمالی به جنوبی غزه را به مثابه جنایت جنگی و نسل کشی ملت فلسطین دانست و تاکید کرد هرگز نباید اقدام دفاعی فلسطین را با اقدامات اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی یکی دانست.

وی در پایان اضافه کرد، ملت فلسطین بر اساس حقوق بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل حق دارند سرنوشت خود را تعیین کنند.

پربیننده ترین خبرها