فاجعه بمباران و کشتار بیمارستان المعمدانی غزه؛ علل و اهداف؟

فاجعه بمباران و کشتار بیمارستان المعمدانی غزه؛ علل و اهداف؟
چهارشنبه 26 مهر 1402 - 15:09

فلسطینیان مظلوم غزه گمان می کردند اگر به بیمارستان ها پناه ببرند، از بمباران در امان خواهند بود، زیرا قوانین بین المللی هدف قرار دادن بیمارستان ها را در زمان جنگ ممنوع می کند، بنابراین هزاران نفر پس از تخریب خانه هایشان و با خاک یکسان شدن مناطق وسیعی از غزه توسط نیروهای متجاوز اسرائیلی، به بیمارستان ها پناه برده بودند اما گمان آنها درست نبود.

العالم _ تحلیل روز

رژیم "اسرائیل" "تحت الحمایه آمریکا است و همین مسئله آن را فراتر از قانون قرار می دهد و به آن اجازه می دهد بیمارستان المعمدانی را با جنگنده F-16 بمباران کند و در کسری از ثانیه بیش از 500 فلسطینی غیرنظامی را که بیشتر آنها کودک و زن بودند، تکه تکه و هزاران نفر را زخمی کند.

دیدن صحنه هایی که رسانه ها از قتل عام فلسطینیان منتشر می کنند، غیرقابل تحمل است، دیدن اجساد شهدا به ویژه اجساد کودکان و زنان بیگناهی که گاه بدون سر در اطراف بیمارستان پراکنده شده اند، دیدن مجروحانی که به سبب نبود امکانات پزشکی، آرام آرام می میرند، دیدن عمل های بسیار بزرگ جراحی در محوطه بیمارستان ها و خیابان ها بدون بیهوشی، دل هر انسانی را به درد می آورد.

چگونه می توان باور کرد سه هزار و 300 نفر فقط در دوازده روز به شهادت برسند و با این حال بمباران ها یک لحظه متوقف نشود و این در حالی است که همه این اتفاقات در یک باریکه رخ می دهد که از چهار طرف و نیز از هوا احاطه شده است.

چگونه می توان باور کرد که مردم غزه حتی نتوانند جنازه های عزیزانشان را تشییع کنند و در قبر بگذارند چرا که هر لحظه ممکن است هدف حملات وحشیانه جنکنده های رژیم صهیونیستی قرار گیرند.

چگونه می توان باور کرد که حملات نیروهای اشغالگر اسرائیلی آنقدر بی امان ادامه داشته باشد که مردم حتی نتوانند اجساد زنان و کودکان بیگناه را از زیر آوارها بیرون بکشند.

چگونه می توان باور کرد که نیروهای امداد همچنان در جستجوی بیش از هزار و 200 نفر هستند که همچنان زیر آوارها به سر می برند هرچند فرصت یا امکانی برای نجات آنها نیست،

آری باید پذیرفت که هر گونه صحبت در مورد رعایت خطوط قرمز انسانی یا اخلاقی از طرف اسرائیل بی معنی است.

قتل عام زنان و کودکان بی پناه فلسطینی در بیمارستان المعمدانی توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی نه در غزه و نه در دیگر مناطق فلسطین سابقه نداشته است.

صهیونیست ها این قتل عام را برای رسیدن به چند هدف انجام دادند، نخست تلاش برای پاک کردن ننگ شکست بزرگی که «مقاومت» به «اسرائیل» و حامیان آن وارد کرده است، دوم نسل کشی و پاکسازی قومی و سوم که از همه مهمتر است، کاشتن رعب، ترس و وحشت در دل مردم غزه و وادار کردن آنها به ترک غزه و رفتن به صحرای سینا به عنوان موطن جایگزین، همانطور که پیشتر در دیر یاسین و کفر قاسم انجام دادند.

چهارم ترس نظامیان صهیونیست از سوی نتانیاهو مبنی بر اجرایی کردن تهدیداتش در خصوص حمله زمینی به غزه و اشغال آن با هدف تخلیه غزه به ویژه پس از تهدیدات محور مقاومت مبنی بر مداخله مستقیم در جنگ درصورت عملی شدن این تهدیدات، پنجم تلاش برای افزایش شمار شهدای فلسطینی به این منظور که شمار آنان تا قبل از برقراری هرگونه آتش بس تحت هر شرایطی، به دو برابر تعداد کشته شدگان صهیونیست ها در عملیات طوفان الاقصی برسد و نتانیاهو چیزی برای احساس «افتخار» در برابر صهیونیست ها داشته باشد و در آخر ارضای غریزه کشتار که شیوه صهیونیسم محسوب می شود.

حضور این همه ناوگان و نیروهای ارتش آمریکا در منطقه، سفرهای پی در پی مقامات آمریکایی به اسرائیل و کشورهای منطقه، سفر امروز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به این رژیم و حضور ژنرال های آمریکایی از جمله لوید آستین، وزیر دفاع واشنگتن در «اسرائیل»، همگی تأیید می‌کنند که این آمریکا است که نبرد را رهبری می‌کند به ویژه پس از آنکه نبرد «طوفان الاقصی» دروغ بودن ادعای شکست ناپذیری «ارتش اسرائیل» را بر همگان عیان ساخت و جهانیان دیدند که ارتش این رژیم فقط در قتل عام کودکان و زنان «قهرمان» است و از رو به رو شدن با مردان مقاومت وحشت دارد.

با این حال نه تنها صهیونیست ها بلکه حتی آمریکا با تمام قدرت نمایی هایش، نمی توانند این واقعیت را تغییر دهند که هیچ نیرویی نمی‌تواند وارد نبرد زمینی با غزه شود. در همین حال همگان به زودی خواهند دید که هیچ یک از اهداف تعیین شده برای تجاوز به غزه محقق نخواهد شد و بایدن با دستان تهی به کشورش باز خواهد گشت و نتانیاهو موقعیت خود را از دست خواهد داد و کابینه تروریستی و نژادپرستش سقوط خواهد کرد و مهمتر از همه این که "اسرائیل" دیگر هرگز به آنچه قبل از 7 اکتبر بود، باز نخواهد گشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها