ژنرال ارشد صهیونیست: راه‌حل جادویی برای نابودی حماس وجود ندارد

ژنرال ارشد صهیونیست: راه‌حل جادویی برای نابودی حماس وجود ندارد
دوشنبه 1 آبان 1402 - 12:57

رئیس پیشین ستاد ارتش رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با انجام عملیات زمینی در غزه گفت: راه حل جادویی برای نابودی حماس وجود ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش المیادین، «موشه یعلون» رئیس پیشین ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با انجام عملیات زمینی در نوار غزه مخالفت و تاکید کرد: قبل از اینکه بهای بیشتری بدهیم، باید وضعیت کنونی را متوقف کنیم.

وی افزود: اگر چیزی باشد که مرا نسبت به عملیات «جرف الصلب» سال ۲۰۱۴ پشیمان کند، این است که ما وارد آن عملیات شدیم.

یعلون اضافه کرد که راه‌حل سحرآمیزی برای نابودی حماس وجود ندارد.

اخیرا رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که رژیم اسرائیل با درخواست تعویق حمله زمینی به غزه تا رسیدن نظامیان بیشتر آمریکایی موافقت کرده است.

این در حالی است که به گزارش الجزیره، «جاناتان کونریکوس» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: اگر حماس اسیران را آزاد و بدون قید و شرط تسلیم شود، عملیات زمینی در غزه انجام نخواهد شد.

وی در گفت وگو با رادیو «ای بی سی» استرالیا مدعی شد: اگر حماس ۲۱۲ اسیر ما را آزاد کند و بدون قید و شرط تسلیم شود، جنگ تمام خواهد شد. اگر این کار را نکند، ما مجبور به ورود به غزه خواهیم شد تا کار را تمام کنیم.

این مقام نظامی رژیم صهیونیستی درباره علت تعویق حمله زمینی با وجود احتمالات درباره آن، توضیحی نداد و فقط ادعاهای خود علیه حماس را تکرار کرد.

وی درباره اینکه اولویت این رژیم آزادی اسیران آن است یا از بین بردن حماس، از پاسخ به سئوالات مجری شبکه استرالیایی طفره رفت.

به گزارش ایرنا،‌ موضع جدید صهیونیست‌ها در حالی مطرح می شود که هراس از رویارویی با مبارزان فلسطینی مانع اصلی اقدام آنها برای حمله زمینی است و تلاش روز گذشته نظامیان صهیونیست برای رخنه به غزه با واکنش سریع مقاومت روبرو شد.

از سوی دیگر «یدیعوت آحارانوت» فاش کرد که بحران بی اعتمادی میان «بنیامین نتانیاهو» فرماندهی ارتش و روابط بحرانی میان وی و گالانت وزیر جنگ اقدام مشترک را با مانع روبرو کرده است. اختلافات گسترده میان نتانیاهو با فرماندهان ارشد ارتش درباره ارزیابی، طراحی و تصمیمات وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها