سناریوی سیاه "اسرائیل" در پس به تعویق انداختن تهاجم زمینی به غزه

سناریوی سیاه
سه شنبه 2 آبان 1402 - 13:18

امجد شهاب کارشناس مسائل "اسرائیل" گفت: «رژیم اشغالگر در حال حاضر عمدا ورود زمینی به نوار غزه را به دلیل هزینه بالای این عملیات به تعویق می اندازد و به همین دلیل به روش های دیگری متوسل می شود.»

العالم - فلسطین اشغالی

امجد شهاب در گفت‌وگو با شبکه العالم در جریان پوشش خبری تجاوزات اسرائیل به نوار غزه گفت: یک اختلاف واقعی در داخل اسرائیل وجود دارد، اما کسانی که اکنون شورای جنگ را در دست گرفته اند، وزیر جنگ سابق بنی گانتز و وزیر جنگ فعلی گالانت هستند که جنگ در باریکه غزه را اداره می کنند.

وی افزود: اکنون استراتژی مشخصی وجود دارد و اشغالگران به صراحت اعلام کرده اند که سیاستشان گرسنگی دادن به ساکنان نوار غزه و تبدیل آن به یک فاجعه انسانی غیرقابل تحمل است تا مقاومت را وادار به تسلیم کنند.

وی توضیح داد که به تعویق انداختن حمله زمینی به این علت است مورد مشابه در سال 2008 اتفاق افتاد و بیش از 200هزار فلسطینی به گذرگاه رفح هجوم آوردند زیرا بیش از این قادر به تحمل کمبود غذا نبودند.

کارشناس راهبردی امور اسرائیل بر این باور است که تاخیر در ورود زمینی ارتش صهیونیستی به نوار غزه به دلیل ترس مقامات اشغالگر از عواقب این عملیات و خسارات هنگفت آن و نیز عدم اعتماد به توانایی ارتش اسرائیل برای دستیابی به اهداف خود از تهاجم به غزه است.

وی با اشاره به جنگ صهیونیست ها با حزب الله و جنوب لبنان، تاکید کرد که اشغالگران به صراحت می گویند جبهه بعدی بعد از نوار غزه، حزب الله و جنوب لبنان است چراکه در حال حاضر نمی خواهند دو جبهه باز کنند و توان چنین کاری را ندارند.

پربیننده ترین خبرها