همین بود که این شد!

بازخوانی دهن‌کجی نماینده رژیم صهیونیستی به حقوق بشر در سازمان ملل

بازخوانی دهن‌کجی نماینده رژیم صهیونیستی به حقوق بشر در سازمان ملل
پنج‌شنبه 4 آبان 1402 - 11:16

دو سال پیش در این روزها، «گیلعاد اردان» نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل، در مجمع عمومی، این گونه که در تصویر می بینید گزارش شورای حقوق بشر درباره «جنایت‌های اسرائیلی در حق فلسطینیان به ویژه در باریکه غزه» را در برابر دیدگان همه پاره کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

این رفتار «گیلعاد اردان»، آیینه تمام نمای رویکرد رژیم اشغالگر در برابر صدها قطعنامه‌ بین‌المللی درباره این منازعه از زمان تاسیس تاکنون است.

فیلم

اگر تل آویو حداقل در دو سال اخیر به توصیه‌های گزارش شورای حقوق بشر درباره محاصره غزه تمکین می‌کرد، امروز چه بسا این حوادث رخ نمی‌داد.

ریشه مشکل، در قانون‌گریزی، تحمیل واقعیت‌های جدید و تحقیر مستمر یک ملتِ تحت اشغال است؛ همان واقعیتی که دبیر کل سازمان ملل، به عنوان نماد خرد جهانی، بر آن انگشت نهاد وخشم دولت نتانیاهو نصیبش شد.

اگر آمریکا و اروپا اندکی از همین حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل در این جنگ را، پیش‌تر صرف الزام آن به تمکین به قوانین بین‌الملل می‌کردند، نه هفت اکتبری رخ می‌داد و نه این چنین برای بازیابی بازدارندگی این رژیم به قیمت قتل عام کودکان و نوزادان غزه و حتی جنگ منطقه‌ای، در معرض سرزنش افکار عمومی جهان قرار می‌گرفتند.

پربیننده ترین خبرها