در دیدار وزیر خارجه پاکستان

مخبر : کشورهای مسلمان رژیم صهیونیستی را به توقف کشتار مردم غزه وادار کنند

مخبر : کشورهای مسلمان رژیم صهیونیستی را به توقف کشتار مردم غزه وادار کنند
پنج‌شنبه 4 آبان 1402 - 14:34

معاون اول رئیس جمهور ، سیاست راهبردی و اساسی دولت سیزدهم را ارتقاء مناسبات با کشورهای همسو، همسایه و مسلمان عنوان کرد و از کشورهای مسلمان خواست رژیم صهیونسیتی را وادار کنند تا کشتار مردم غزه را متوقف کند.

العالم - ایران

محمد مخبر در دیدار جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان که در محل اقامت معاون اول رئیس جمهور کشورمان در قرقیزستان برگزار شد، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار داشت: جنایات این رژیم و کشتار زنان و مردان و کودکان در غزه دل هر انسانی را به درد می‌آورد و امیدوارم کشورهای مسلمان با قاطعیت نسبت به این جنایات موضع گیری کرده و رژیم صهیونیستی را به توقف کشتار مردم وادار و زمینه کمک رسانی به آنان را فراهم کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های فراوان ایران و پاکستان و مرزهای طولانی میان دو کشور تصریح کرد: روابط اقتصادی فیمابین می تواند پشتوانه پایداری برای روابط سیاسی دو کشور باشد. از این رو باید از ظرفیت های موجود در‌ جهت توسعه روابط اقتصادی و مناسبات تجاری فیمابین استفاده کنیم.

مخبر بر لزوم فراهم شدن بستر فعالیت بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد و افزود: باید بتوانیم مسائل پولی و بانکی بر سر راه فعالان اقتصادی دو کشور را حل و فصل کنیم و بستر گسترش همکاری های اقتصادی آنها را فراهم نماییم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین ضمن قدردانی از حمایت های پاکستان از جمهوری اسلامی‌ ایران در مجامع بین المللی و همچنین عضویت در سازمان همکاری شانگهای بر استفاده از ارز ملی دو کشور در مراودات تجاری و تبادلات اقتصادی تاکید و خاطرنشان کرد: ایران و پاکستان با اشتراکات فراوان در زمینه های مختلف باید بتوانند در مبادلات تجاری فیمابین از ارز ملی خود استفاده کنند.

مخبر افزود: ناامنی در مرزهای مشترک دو کشور یکی از موانع پیش روی توسعه روابط است که باید بتوانیم با همکاری یکدیگر و از طریق تهاتر و ایجاد بازارچه های مرزی، احداث نیروگاه، توسعه بنادر و رونق اقتصادی در مرزها، امنیت را ارتقاء دهیم.

معاون اول رئیس‌جمهور دستاوردها و توانمندی های کشورمان در بخش های مختلف فنی مهندسی، صنعت و فناوری های نوین را یادآور شد و افزود: جمهوری اسلامی‌ ایران آمادگی دارد این دستاوردها را در اختیار ملت پاکستان قرار دهد.

وزیر امور‌ خارجه پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه پاکستان در بیانیه های خود حملات رژیم اسرائیل به غزه را با شدیدترین لحن محکوم کرده است، گفت: اسلام آباد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را نسل کشی می داند و تلاش و اولویت ما باید کاهش تنش و آتش بس و سپس ارسال کمک های بشردوستانه و پیگیری روند صلح باشد.

جلیل عباس جیلانی همچنین با استقبال از پیشنهادات معاون اول رئیس جمهور کشورمان برای تهاتر، احداث نیروگاه در مناطق مرزی و توسعه بنادر دو کشور، افزود: این پیشنهادات به طور جدی در کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور پیگیری خواهد شد.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به روند رو به رشد مناسبات تجاری دو کشور تصریح کرد: ایران و پاکستان ظرفیت هایی گسترده دارند و امیدوارم با اتکاء به این ظرفیت ها در آینده نزدیک شاهد توسعه مناسبات و روابط اقتصادی دو کشور باشیم.

فارس

پربیننده ترین خبرها