داغستان.. هجوم مردم خشمگین به فرودگاهی در این کشور در پی فرود هواپیمای اسرائیلی+فیلم

دوشنبه 8 آبان 1402 - 09:01

با فرود یک فروند هواپیمای مسافربری اسرائیلی در فرودگاه شهر محج قلعه، پایتخت جمهوری داغستان، این شهر صحنه تظاهرات اعتراض آمیز مردمی شد.

العالم - آسیا

طبق ویدیوهایی که به دست ما رسیده است مردم خشمگین با ورود به فرودگاه سعی کردند مسافران اسرائیلی را شناسایی کنند. آنها همچنین سعی کردند همه خودروهایی را که از فرودگاه خارج می شوند، بازرسی کنند.

شهاب الدین حسینوف، رئیس بخش روابط خارجی مرکز فتوای داغستان در گفتگوی اختصاصی به شبکه المیادین گفت واکنش خشمگینامه مردم داغستان و حرکت معترضان به سمت فرودگاه، یک واکنش طبیعی به نسل کشی در غزه است.

حسینوف خاطرنشان کرد که ملت داغستان وجود اسرائیلی ها در کشور خود را تحمل نمی کنند به همین دلیل است که به فرودگاه حمله کردند.

گفتنی است به دنبال این حادثه شورای هواپیمایی روسیه تصمیم گرفت فرودگاه محج قلعه در داغستان را بسته و همه پروازها را به دیگر فرودگاه های روسیه منتقل کند.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که "دفتر نخست وزیر و وزارت خارجه و رئیس شورای امنیت قومی اسرائیل، حوادث جاری در داغستان را زیر نظر دارند".

رسانه های این رژیم از طرح تدابیر فوق العاده شورای امنیت "قومی" این رژیم در پی این حادثه خبر دادند.

سایت روسی "مدوسا" با انتشار گزارشی اعلام کرد که عصر روز شنبه گذشته، اهالی خاسپورت داغستان با تجمع در برابر هتل "فلامینگو" این شهر خواستار اخراج اسرائیلی ها از این هتل شدند.

همان روز تظاهراتی علیه رژیم صهیونیستی در میدان لنین هم در شهر محج قلعه و شهر چرکیسک، پایتخت جمهوری قره چای -چرکس، یکی از جمهوری‌های فدراسیون روسیه در قفقاز شمالی برگزار شد و در آن، مردم خواستار جلوگیری از ورود اسرائیلی ها به این منطقه شدند.

به همین ترتیب در بسیاری از کشورهای عربی و غربی هر روز شاهد تظاهرات در حمایت از غزه و محکومیت نسل کشی در این منطقه توسط رژیم صهیونیستی هستیم.

پربیننده ترین خبرها