هشدار وزیر دفاع آمریکا به مقام‌های این کشور درباره سفر به اراضی اشغالی

هشدار وزیر دفاع آمریکا به مقام‌های این کشور درباره سفر به اراضی اشغالی
شنبه 13 آبان 1402 - 05:58

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در نامه‌ای از همه مقامات این وزارتخانه و اعضا و کارکنان کنگره آمریکا خواست تا بدون هماهنگی با او از سفر به اسرائیل خودداری کنند.

العالم - آمریکا

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه این محدودیت‌ها به دلیل بار اضافی است که سفر نمایندگان این کشور به اسرائیل به وزارت دفاع و نیروهای نظامی ایالات متحده تحمیل خواهد کرد، تصریح کرد: این دستورالعمل فوری، لازم‌الاجرا و تا اطلاع بعدی غیرقابل تغییر است.

آستین در این نامه افزود: بدون تائید من، وزارت دفاع هیچ‌گونه امکاناتی برای سفر نمایندگان کنگره آمریکا به (رژیم) اسرائیل در اختیار آنها نخواهد گذاشت و اگر برخی از نمایندگان مجلس آمریکا قصد دارند همچنان به اسرائیل سفر کنند، باید این کار را بدون استفاده از منابع وزارت دفاع انجام دهند.

وی تاکید کرد: این دستورالعمل شامل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، کامالا هریس معاون رئیس جمهور، وزیر دفاع و معاون وی یا رئیس یا نائب رئیس ستاد مشترک یا روسای ادارات نظامی ایالات متحده نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی نیز جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بالاگرفتن درگیری‌ها در (رژیم) اسرائیل و افزایش قابل توجه یهودی ستیزی از شهروندان خود می‌خواهیم تا در انجام سفرهای خارجی تجدید نظر کنند.

همچنین بنا بر این اطلاعیه، شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی به شهروندان خود توصیه کرده است تا سفرهای غیر ضرور خود را لغو کنند و نیز از انجام کارهایی که هنگام سفر نشان می‌دهد اسرائیلی هستند، خودداری کنند.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها