تاکتیک تل‌آویو در اعلام کشته های خود در جنگ غزه

تاکتیک تل‌آویو در اعلام کشته های خود در جنگ غزه
سه شنبه 16 آبان 1402 - 12:40

رژیم‌ صهیونیستی برای کوچک کردن رقم کشته‌های خود تاکتیک حذف و اعلام همراه با تاخیر را در پیش گرفته که این تاکتیک موثر هم بوده است.

العالم - فلسطین اشغالی

دوشنبه شب (سی‌ویکمین روز جنگ)، کورون شاناپر سخنگوی شورای شهر کریات شمونه، در پیامی به ساکنان این شهر از آنان خواست، از باز نشر خبر و عکس یکی از کشته‌شدگان اهل این شهر، خودداری کنند.

او در این پیام نوشت:ساکنان عزیز،‌ در ساعات اخیر، در واتساپ تصویری از یکی از ساکنان شهر منتشر شده که با آتش ضد تانک کشته شده است.

من امشب با خانواده او صحبت کردم و خانواده هنوز ابلاغ رسمی [از دولت مبنی بر کشته شدن عضو خانواده] دریافت نکرده است. خانواده این فرد ، اجتناب از نشر هر موضوعی دراین خصوص را خواستار است. لطفا به خواسته این خانواده احترام بگذارید و مطالب و تصاویر تایید نشده را باز نشر نکنید.
با آنکه تعداد کشته‌شدگان ارتش رژیم صهیونیستی بیش از چیزی است که اعلام می‌شود اما این سیاست یا تاکتیک رژیم برای اعلام کشته شدگان اسرائيلی است ، به این شکل که مرگ نظامیان را با تاخیر و با فاصله اعلام می‌کند تا آمار،‌ بزرگ جلوه نکند.
این رژیم در راستای همین تاکتیک، کشته‌های خود را که باید حدود ۱۴۰۰ نفر به علاوه کشته‌های حمله زمینی اعلام شود، منهای عدد ۱۴۰۰ کرده و تعداد کشته شدگان را از ابتدای شروع حمله زمینی جمع می‌زند و اعلام می‌کند.

بدین ترتیب شمار کشته‌ها در رسانه‌ها به جای اینکه گفته شود ۱۴۳۰ نفر، گفته می‌شود ۳۰ نفر تاکنون از آغاز جنگ زمینی کشته شده‌اند و تا اینجا، رژیم در جا انداختن این آمار در عموم رسانه‌ها نسبتا موفق بوده و کسی نمی‌گوید که آمار تلفات اسرائیلی به ۲۰۰۰ نفر نزدیک شد.

پربیننده ترین خبرها