روسای جمهور ایران و ازبکستان دیدار کردند؛

تاکید «رئیسی» بر ضروری بودن ارتقای سطح همکاری ها میان تهران - تاشکند

تاکید «رئیسی» بر ضروری بودن ارتقای سطح همکاری ها میان تهران - تاشکند
پنج‌شنبه 18 آبان 1402 - 10:32

رئیس جمهور در این دیدار بر ضرورت هدف‌گذاری و تلاش برای ارتقای بیشتر سطح همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان تاکید کرد.

العالم - ایران

سید ابراهیم رئیسی که به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو به تاشکند سفر کرده است، با آقای شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار ضمن ابراز رضایت از روند اجرایی شدن توافقات میان دو کشور به ویژه در بخش آی تی، تجارت، حمل و نقل و مسائل پولی و بانکی، بر ضرورت هدف‌گذاری و تلاش برای ارتقای بیشتر سطح همکاری‌ها در حوزه‌های یاد شده تاکید کرد.

رئیسی در ادامه توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو را از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی عنوان کرد و با اشاره به اهمیت جایگاه سازمان‌های منطقه‌ای در زمینه‌سازی برای تسهیل روابط با کشورهای همسو، بهره‌گیری از ظرفیت این سازمان‌ها را در تقویت مناسبات و تعاملات فی‌مابین مورد تاکید قرار داد.

آقای شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از میزبانی از رئیسی و هیئت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت تقویت مناسبات و همکاری‌ها میان ایران و ازبکستان تاکید و از افتتاح خانه نوآوری ایران در تاشکند تشکر کرد و آن را موجب آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی این کشور با دستاوردها، ظرفیت‌ها و تجربیات جمهوری اسلامی ایران دانست.

پربیننده ترین خبرها