بشار اسد: نتیجه سازش، شرایط ناگوار فلسطینی‌ها و تجاوزگری بیشتر اسرائیل بوده است

بشار اسد: نتیجه سازش، شرایط ناگوار فلسطینی‌ها و تجاوزگری بیشتر اسرائیل بوده است
شنبه 20 آبان 1402 - 20:58

رئیس جمهور سوریه گفت: تنها نتیجه سازش شکست خورده، این بوده که رژیم صهیونیستی به تجاوزهایش افزوده است و وضعیت فلسطین روز به روز ناگوارتر شده است.

العالم - سوریه

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشست فوق العاده سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض اظهار داشت: «غزه، هرگز به تنهایی قضیه نبوده است. بلکه قضیه اصلی، فلسطین است و غزه، تجسم ذات این قضیه و نمونه آشکار از رنج ملت فلسطین است که تجاوز اخیر به آن تنها یک صحنه از ماراتون ۷۵ ساله جنایت صهیونیست هاست».

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد، «هر اندازه که ضعف و سستی اعراب افزایش یابد وحشی گری و درنده خویی صهیونیست ها و کشتار علیه فلسطینی ها افزایش خواهد یافت».

بشار اسد با تأکید بر اینکه نمی توان با اقدامات جداگانه کشورهای عربی و اسلامی در دفاع از قضیه فلسطین، با جنایت مداوم صهیونیست ها مقابله کرد خاطرنشان کرد: «آنچه در این نشست بی سابقه و عامل برگزاری آن است کشتار نیست. بلکه پیشی گرفتن صهیونیست ها از خودشان در وحشی گری است که این امر ما را با مسئولیت های بی سابقه ای مواجه می کند».

رئیس جمهور سوریه گفت: «آیا فلسطینی ها ابتدا به کمک های انسانی ما نیاز دارند یا به حمایت از کشتاری که در آینده علیه آنها صورت خواهد گرفت؟».

بشار اسد خاطرنشان کرد، «حداقل ابزاری که در اختیار داریم ابزارهای سیاسی عملی است نه بیانیه ها و در رأس همه اقدامات عملی، متوقف کردن هر گونه روند سیاسی [سازش] با رژیم صهیونیستی است».

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه «امروزه هیچ پشتیبانی یا بنیان و قانونی برای مطرح کردن روند صلح وجود ندارد» گفت که طرح «راه حل تشکیل دو کشور و آغاز روند صلح» و سایر مسائل مرتبط، در شرایط فوق العاده کنونی، اولویت به شمار نمی آید.

پربیننده ترین خبرها