گزارش العالم از تحرکات الجزایری ها برای محاکمه جنایتکاران صهیونیست+ویدیو

چهارشنبه 24 آبان 1402 - 14:23

مردم و مسوولان الجزایر خواستار اقدامات لازم برای پاسخگویی رژیم صهیونیست ها در برابر ارتکاب جنایات جنگی ، نسل کشی و پاکسازی قومی در غزه هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرنگار العالم، الجزایری ها در باره محاکمه صهیونیست ها به خاطرنسل کشی و پاکسازی قومی و انتقال پرونده آن به دادگاه بین المللی لاهه اتفاق نظر دارند. این اتفاق نظر در تمام سطوح رسمی و حزبی، سازمان های مردم نهاد و در هماهنگی با اظهارات رئیس جمهور این کشوردر باره فلسطین وجود دارد.

احمد عطاف وزیر امورخارجه الجزایر تاکید کرد که الویت نخست توقف جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه است سپس پاسخگویی رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و محاکمه آن در نهادهای بین المللی به ویژه دادگاه لاهه است.

از سوی دیگر سندیکای قضات و وکلا از برگزاری یک کنفرانس بین الملی در پایان ماه جاری خبردادند که همتایان آنها ازکشورهای عربی ،اسلامی و غربی و همچنین بسیاری از سازمان های جامعه مدنی و شخصیت های تاثیرگذار در آن حضور خواهند داشت. این کنفرانس به منظور تدوین پرونده محاکمه برای رهبران سیاسی و نظامی صهیونیست دردادگاه بین المللی کیفری(لاهه) برگزار می شود و به گفته صاحب نظران، تلاشی است که هیچ نیرویی در زمین قادر به توقف آن نیست.

قطار محاکمه پدرخوانده بربریت، نسل کشی و پاکسازی قومی یعنی حاکمان رژیم اشغالگر صهیونیستی روی ریل خود قرار گرفته است و تنها ایستگاه آن دادگاه لاهه است که عامل تعیین کننده بین صاحبان حق از یک سو و غاصبان زمین و زندگی از سوی دیگر می باشد.

پربیننده ترین خبرها