گزارش العالم از پارلمان یمن در باره جرم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی + ویدیو

چهارشنبه 24 آبان 1402 - 11:03

پارلمان یمن قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هر شکل اعم از مستقیم و غیر مستقیم را تصویب کرد.

العالم - یمن

قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هر شکل اعم از مستقیم و غیر مستقیم، روز گذشته (سه شنبه) در جلسه همبستگی در پارلمان یمن برای حمایت از مردم فلسطین به تصویب رسید.

پارلمان یمن از همه کشورهای جهان عرب و اسلام خواست برای حمایت از فلسطین اقدامات قاطعانه‌ای مانند قطع مراودات دیپلماتیک، اقتصادی و سیاسی با دشمن صهیونیستی انجام دهند.

علی محمد الزنم، نماینده مجلس یمن و رئیس کمیته امور خارجی و یمنی‌های خارج از کشور گفت: «بسیار ضروری بود ما این قانون را برای جرم انگاری هر گونه رابطه شهروندان یمنی با رژیم صهیونیستی، اعم از دیپلماتیک، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی یا درمانی و گردشگری، چه در داخل و چه در خارج یمن، تصویب کنیم.» فصل ششم قانون جرم انگاری برای هر شهروند یمنی که مرتکب چنین خطایی شود، مجازات‌هایی را مشخص کرده است.

احمد ناصر، یکی از اعضای پارلمان یمن، گفت: «این اقدام در چارچوب احساس مسئولیت دینی، اخلاقی و ملی در میان همه مردم یمن و نیز در چارچوب اخلاق و احساسات دینی مشترک میان مردم یمن و فلسطین است.»

علی ابوحلیقه یکی از نمایندگان مجلس یمن نیز گفت: «یمن و مردم بزرگش از قدیم الایام و نه از امروز بلکه از سال 1948 تاکنون در مقابل اشغالگری صهیونیست‌ها و در کنار مردم فلسطین ایستاده است و ما مسئله فلسطین را از موضوعات محوری و مهم می دانیم.»

پربیننده ترین خبرها