اوضاع هولناک بیماران و آوارگان در بیمارستان غزه به دنبال یورش اشغالگران

اوضاع هولناک بیماران و آوارگان در بیمارستان غزه به دنبال یورش اشغالگران
چهارشنبه 24 آبان 1402 - 19:22

مدیر بیمارستان الشفاء وضعیت هولناک بیماران و آوارگان این بیمارستان در پی یورش وحشیانه ارتش اشغالگر به این بیمارستان را تشریح کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

مدیر بیمارستان الشفاء در غزه گفت:ارتش صهیونیستی همچنان در تعدادی از ساختمانهای بیمارستان مستقر است و در ساختمان دیالیز استقرار یافته بدون آن که برای کمک به بیماران سوخت تامین کند.

وی افزود: ما برای درمان بیماران نمی توانیم وارد داروخانه شویم به این دلیل که نیروهای صهیونیست به طرف هر جنبنده ای تیراندازی می کنند.

وی ادامه داد: آب، برق و اکسیژن در تمام بخش های بیمارستان قطع شده است، ارتش صهیونیستی نیز اقدام به بازجویی از تعدادی از کارکنان بیمارستان کرده است.

مدیر بیمارستان توضیح داد: بخش های مختلف بیمارستان به روی اشخاصی که در آن هستند، بسته شده و هیچ فردی حق ورود و خروج از آن را ندارد، ما نمی توانیم برای سوال درباره وضع بیماران بستری به ویژه کودکان نارس با پزشکان تماس بگیریم.

وی گفت: زخم های مجروحان نیز به دلیل توقف خدمات رسانی در بیمارستان دچار تعفن شده و بوی مرگ در تمام بیمارستان از اورژانس تا سایر بخش های آن استشمام می شود.

وی تصریح کرد: با تمام نهادهای بین المللی ذیربط تماس برقرار کردیم اما به جز ابراز نگرانی چیز دیگری عاید ما نشد. بخش اورژانس تعطیل شده است در حالی که صدها زخمی در آنجا بستری بودند.

مدیر بیمارستان گفت: بیش از 900 بیمار و 5 هزار آواره در بیمارستان الشفا با مرگ حتمی مواجه هستند. احتمال می دهیم بر اثر نبود امکانات سلامتی و بهداشت، صدها نفر نیز در داخل خانه هایشان فوت شوند.

پربیننده ترین خبرها