سرخوردگی صهیونیست ها پس از جنایت حمله به بیمارستان الشفاء غزه

پنج‌شنبه 25 آبان 1402 - 14:29

یک پژوهشگر سیاسی فلسطینی گفت: رژیم اشغالگر پس از اقدام مغایر قوانین بین المللی در زمینه حمله به بیمارستان الشفا و ورود نظامیا این رژیم به این بیمارستان، نتوانست تصویری از پیروزی برای خود در غزه ایجاد کند و به رغم ادعاهای خود ناکام ماند.

العالم _ فلسطین

حمزه البشتاوی، نویسنده و پژوهشگر سیاسی فلسطینی، در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: نه تنها دروغ های رژیم اسرائیل در مورد بیمارستان الشفاء فاش شد بلکه دروغ های آمریکایی ها نیز در حمایت از اسرائیل آشکار شد، دروغ هایی که شبیه به دروغ های اسراییلی ها بود. منابع اطلاعاتی کاخ سفید از وجود تونل ها، گروگان ها، مراکز رهبری و انبارهای تسلیحاتی حماس در مجتمع الشفاء خبر داده بودند.

وی خاطرنشان کرد: صهیونیست ها و آمریکایی ها قبل از این حمله، جنگی رسانه ای را آغاز و ادعا کردند که این مرکز محل استقرار رهبران حماس و انبار تسلیحاتی آنان است و همه این بزرگ نمایی ها به این منظور بود تا مقدمات نشان دادن تصویری از پیروزی دروغین خود را فراهم کنند.

حمزه البشتاوی تاکید کرد: این جنگ رسانه ای منفی و خطرناک بر سر مجتمع الشفاء در حالی به راه افتاد که افراد بیمار و آواره داخل این بیمارستان پناه گرفته بودند. واقعیت های داخل بیمارستان الشفاء این بود که شمار زیادی بیمار و آواره و شمار اندکی پزشک در آن مستقر بودند که فقط آب غیرقابل آشامیدن یا خرما در اختیار داشتند.

این نویسنده و پژوهشگر سیاسی فلسطینی افزود: رژیم اشغالگر همه نیروهای زبده خود را برای هجوم به این مجتمع بسیج کرد اما در نهایت مشخص شد که همه این ادعاها بی اساس است و فقط کادر پزشکی، بیماران و آوارگان در بیمارستان حضور دارند هرچند حمله صهیونیست ها باعث شهادت شماری از بیماران شد.

البشتاوی گفت: اشغالگران نتوانستند تصویری از پیروزی نشان دهند. آنان هنگامی که وارد بیمارستان الرنتیسی هم شدند نیز عکسی نشان دادند و گفتند که این اسامی گروگان ها است اما مشخص شد که دروغ گفته اند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی از هجوم به مجتمع الشفاء و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها در نوار غزه، بستن روزنه های امید در بین مردم فلسطین برای کوچاندن آنان بود.

البشتاوی ضمن اشاره به اینکه صهیونیست ها می خواهند نوار غزه را به قبری تنگ و فشرده برای فلسطینیان تبدیل کنند، تاکید کرد: این در حالی است که روحیه فلسطینیان به ویژه نیروهای مقاومت بسیار بالا است به گونه ای که بعد از 40 روز جنگ، فقط یک صدا از فلسطینی های داخل نوار می شنویم و آن تاکید بر ایستادگی است که معلول خلاقیت ها و قهرمانی ها و حماسه های فرزندان مقاومت در برابر اشغالگران است.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان الشفا و ورود نظامیان صهیونیست به این بیمارستان، اجرای ادامه عملیات اخراج فلسطینیان از نوار غزه است هرچند این هدف هرگز محقق نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها