گزارش العالم؛

تظاهرات گسترده شهرک‎‌نشینان از تل‌آویو تا قدس اشغالی/آیا نتانیاهو تسلیم فشارها خواهدشد؟

جمعه 26 آبان 1402 - 22:54

خبرنگار العالم از قدس اشغالی گزارش داد که شهرک‌نشینان در حال برگزاری راهپیمایی‌های عظیم از تل‌آویو به سمت قدس اشغالی هستند تا بنیامین نتانیاهو را برای آزادی اسرای اسرائیلی غزه، تحت فشار قرار دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

خضر شاهین خبرنگار شبکه خبری العالم از قدس اشغالی گزارش داد که شهرک نشینان صهیونیست خواستار اقدامی برای آزادی اسرا شدند.

این در حالی است که رژیم اشغالگر صهیونیستی به تعلل در اجرای توافق تبادل اسرا با مقاومت فلسطین در نوار غزه ادامه می دهد.

همزمان اختلافاتی میان شورای جنگ به رهبری بنیامین نتانیاهو بر سر تصویب یک توافق برای مبادله ای جزئی با حماس رخ داد.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، طبق این توافق،می بایست آتش بس پنج روزه برقرار شود و حماس در اولین روز آن پنجاه اسیر اسرائیلی از جمله زنان و کودکان و در مرحله بعد در هر روز از آتش بس ده زندانی دیگر را آزاد کند.

در ازای آن رژیم اشغالگر نیز اسرای خود را اعم از زندانیان زن فلسطینی، کودکان و سالمندان را آزاد می کند. ارسال سوخت به بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها در نوار غزه تحت نظارت سازمان ملل و افزایش روزانه کامیون‌های کمک رسانی از مصر به نوار غزه از دیگر تعهدات این رژیم اشت.

شورای جنگ بنیامین نتانیاهو تلاش می کند در ازای امتیازات کمتر، بیشترین تعداد اسرای خود را آزاد کند. این امر باعث بروز اختلافات در میان اعضای شورای جنگ شده است. ارتش رژیم اشغالگر نسبت به این توافق انعطاف نشان داده اما نتانیاهو و وزیر دفاع یوآو گالانت در مورد آن سختگیری کردند.

مقاومت فلسطین تاکید کرد که جنجال به پا کردن رژیم صهیونیستی به آزادی حتی یک اسیرش منجر نخواهد شد و اشغالگران باید بهای سنگین بازگشت زندانیان خود را بپردازند.

پربیننده ترین خبرها