گزارش العالم؛

حمله نظامیان صهیونیست به خبرنگاران و نمازگزاران در قدس اشغالی+فیلم

جمعه 26 آبان 1402 - 23:11

خبرنگار شبکه خبری العالم از قدس اشغالی گزارش داد که نظامیان اشغالگر ظهر امروز جمعه به خبرنگاران و نمازگزاران در قدس اشغالی حمله کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

خضر شاهین خبرنگار العالم در قدس اشغالی گزارش داد که برای پنجمین هفته متوالی، رژیم اشغالگر همچنان مانع رسیدن نمازگزاران به مسجدالاقصی و اقامه نماز می شود و نظامیان اسرائیلی در جاده‌های اطراف مسجد الاقصی مستقر هستند.

وی افزود که لیکود رایزنی‌های خود را برای برکناری نتانیاهو از سمت نخست‌وزیری و انتصاب فرد دیگری به جای وی آغاز کرده است.

خبرنگار العالم گفت: قدس اشغالی در این جمعه شاهد حضور بیشتر فلسطینی‌ها بود که به ندای رفتن به مسجدالاقصی لبیک گفتندو وی خاطرنشان کرد که این پنجمین جمعه‌ای است که از حضور نمازگزاران جلوگیری و درهای مسجد الاقصی به روی آنها بسته می شود. گفتنی است تنها افراد دارای بیش از ۶۰ سال اجازه نمازخواندن دارند.

خبرنگار ما افزود: بر اساس اعلام اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی، از 170 هزار نفری که هر جمعه برای اقامه نماز در مسجدالاقصی حضور داشتند، تنها به کمتر از 4 هزار نفر اجازه ورود داده شد.

وی ادامه داد: این ممنوعیت باعث شده با وجود ممانعت نظامیان اشغالگر، نماز در خیابان‌ها و محله‌های نزدیک به ورودی‌های الاقصی برگزار شود و اشغالگران از گاز اشک آور و بمب صوتی برای متفرق کردن نمازگزاران استفاده کردند.

پربیننده ترین خبرها