کرملین: فنلاند در مسیر رویارویی با روسیه قرار دارد

کرملین: فنلاند در مسیر رویارویی با روسیه قرار دارد
شنبه 27 آبان 1402 - 04:22

سخنگوی کرملین با بیان اینکه روسیه در تاریخ معاصر هرگز فنلاند را تهدید نکرده است، گفت: اما این کشور در حال حاضر مسیری را انتخاب کرده و قدم در آن گذاشته است که به رویارویی با روسیه خواهد انجامید.

العالم -اروپا

دیمیتری پسکوف با اشاره به تصمیم فنلاند برای بستن گذرگاه‌های مرزی با روسیه، تاکید کرد: فنلاندی‌ها با این اقدام مرتکب یک اشتباه بزرگ شده‌اند.

پسکوف با بیان اینکه روسیه همیشه روابطی استثنایی همراه با منافع و احترام متقابل با فنلاند داشته است، افزود: مسکو و هلسینکی درک متقابلی از یکدیگر دارند و فنلاند دلیلی برای رویارویی با مسکو ندارد.

به گزارش ایرنا، پتری اورپو رئیس جمهور فنلاند پیشتر با بیان اینکه به نظر می‌رسد افزایش درخواست‌های پناهجویانی که به مرزهای شرقی این کشور می‌رسند، انتقام‌جویی روسیه بابت همکاری نظامی هلسینکی با آمریکا باشد، از تعطیلی برخی از گذرگاه‌های مرزی در شرق این کشور خبر داد.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در واکنش به این تصمیم فنلاند، گفت: استفاده ابزاری روسیه از پناهجویان شرم‌آور است. من از اقدامات فنلاند کاملا حمایت و از گارد مرزی این کشور به خاطر حفاظت از مرزهای اروپا تشکر می‌کنم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها