اجرای آتش‌بس موقت در غزه آغاز شد

اجرای آتش‌بس موقت در غزه آغاز شد
جمعه 3 آذر 1402 - 08:40

سرانجام بعد از گذشت 48 روز از عملیات طوفان الاقصی و جنایات بی امان رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان فلسطینی در غزه آتش‌بس موقت چهار روز در غزه برقرار شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی
«ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد که آتش‌بس موقت در نوار غزه، از ساعت هفت صبح جمعه (امروز ) به وقت محلی آغاز خواهد شد.

در همین حال الجزیره صبح امروز از آغاز برقراری آتش بس موقت در غزه بین رژیم صهیونیستی و حماس خبر داد.
بر اساس آتش‌بس ۴ روزه قرار است طی آن هرگونه اقدام نظامی دو طرف در طول ایام آتش‌بس متوقف شود.

در طول ۴ روز آتش‌بس موقت ۵۰ اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد. در مقابل هر اسیر اسرائیلی، ۳ اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد می شوند.

قرار است روزانه ۲۰۰ کامیون مواد غذایی و تجهیزات پزشکی برای همه مناطق در نوار غزه ارسال شود.
آتش بس موقت برای تبادل اسرا و ارسال کمک های انسانی در حالی آغاز شده است که رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود اسرای اسراییلی نزد حماس باید بدون قید و شرط آزاد شوند و با حمله زمینی به غزه حماس را نیز نابود خواهد کرد.

اما سرانجام این رژیم بدون دستیابی به هیچ یک از اهداف نظامی که پیش از این اعلام کرده بود، تنها دستاوردش کشتار بیش از 14 هزار فلسطینی شامل زنان و کودکان و بمباران و تخریب خانه ها، مدارس، بیمارستان ها و پناهگاه ها است که به لحاظ وحشیگری و ارتکاب جنایت جنگی یک رکورد برای جنایتکاران صهیونیست به حساب می آید و آبرویی برای آنان در نزد افکار عمومی جهان باقی نگذاشته است.

پربیننده ترین خبرها