برقراری آتش بس موقت؛ هواپیماهای رژیم اسرائیل آسمان غزه را ترک کردند

برقراری آتش بس موقت؛ هواپیماهای رژیم اسرائیل آسمان غزه را ترک کردند
جمعه 3 آذر 1402 - 09:06

به دنبال آغاز اجرایی شدن آتش بس موقت، جنگنده های رژیم اسراییل آسمان غزه را ترک کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، پس از اجرایی شدن توافق آتش بس از ساعت 7 صبح امروز (جمعه) به وقت محلی، منابع خبری از توقف کامل پرواز جنگنده های رژیم صهیونیستی بر فراز غزه خبر دادند.
در همین حال برخی منابع اعلام کردند که هواپیماهای اسرائیلی آسمان مناطق جنوبی نوار غزه را به طور کامل ترک کرده اند.

گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- روز گذشته ضمن تأیید اجرای توافق آتش‌بس موقت در نوار غزه از روز جمعه (امروز)، گفته بود که این آتش‌بس، چهار روزه خواهد بود و در جریان آن، باید تمامی اقدامات نظامی از سوی طرفین متوقف شود.

القسام با اشاره به اینکه پرواز جنگنده‌های صهیونیستی به صورت کامل در جنوب نوار غزه متوقف می‌شود، تأکید کرد: توافق شده است که جنگنده‌ها، روزانه شش ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر، در شهر غزه و شمال پرواز نکنند.

بر اساس آتش‌بس ۴ روزه قرار است طی آن هرگونه اقدام نظامی دو طرف در طول ایام آتش‌بس متوقف شود.

در طول ۴ روز آتش‌بس موقت ۵۰ اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد. در مقابل هر اسیر اسرائیلی، ۳ اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد می شوند.

قرار است روزانه ۲۰۰ کامیون مواد غذایی و تجهیزات پزشکی برای همه مناطق در نوار غزه ارسال شود.
آتش بس موقت برای تبادل اسرا و ارسال کمک های انسانی در حالی آغاز شده است که رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود اسرای اسراییلی نزد حماس باید بدون قید و شرط آزاد شوند و با حمله زمینی به غزه حماس را نیز نابود خواهد کرد. اما سرانجام این رژیم بدون دستیابی به هیچ یک از اهداف نظامی که پیش از این اعلام کرده بود، به ناچار تن به آتش بس داد.

پربیننده ترین خبرها